آغاز واکسیناسیون خبرنگاران علیه کرونا
آغاز واکسیناسیون خبرنگاران علیه کرونا
به گزارش وبدا

گیرا آنلاین_ وزیر بهداشت گفت: درحال حاضر واردات واکسن به خوبی انجام می شود و موانعی که برخی با ما قرارداد بسته بودند و بدعهدی کرده بودند، مرتفع شده است.

دکتر سعید نمکی در حاشیه تزریق واکسن کووید۱۹ به خبرنگاران، گفت: امروز گروه های دیگری را به مجموعه گروه های سنی هدف که قبلا تعیین کرده بودیم و در مراکز مختلف مشغولند، اضافه کردیم. یکی از این گروه ها اصحاب رسانه و خبرنگاران هستند که در این مدت واقعا شرمنده محبت این عزیزان هستیم که از آغازین روز درگیری ما با کرونا در کنار ما بودند. چه در حوزه اطلاع رسانی به مردم و چه برای انتقال اخبار بسیار کمک کردند. واکسیناسیون این عزیزان را از امروز آغاز کردیم و انشاالله در طول هفته آینده تمام خواهیم کرد. 

 

وی افزود: از امروز همچنین واکسیناسیون زندانیان، افراد مشغول در حمل و نقل عمومی، ریلی، جاده ای، هوایی و دریایی و بیماران دیابتی بالای ۱۸ سال را شروع کردیم. همچنین واکسیناسیون بیماران خاص را که قبلا آغاز کرده بودیم، آنهایی که از این گروه جا مانده اند را به پایان می رسانیم.

 

دکتر نمکی تصریح کرد: قرار است واکسیناسیون قضات و کارکنان دادسراها و دادگاه ها که مراجعین زیادی را دارند و مشاغل پر خطر دیگری که در هفته آینده اعلام خواهند شد و همچنین واکسیناسیون اصحاب سینما و عزیزانی را که در هنر سینما برای خلق آثار سینمایی کار می کنند، از هفته آینده آغاز کنیم‌ تا با خیال آسوده تر بتوانند آثار فاخر را برای سینما و کشور خلق کنند. همچنین، گروه های سنی پایین تر را هر دو سه روز یکبار اعلام می کنیم. ما امیدواریم که واکسیناسیون را در آخرین روزهای دولت، به بالاتر از آنچه که تعهد کرده بودیم، برسانیم. 

 

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: درحال حاضر واردات واکسن به خوبی انجام می شود و موانعی که برخی با ما قرارداد بسته بودند و بدعهدی کرده بودند، مرتفع شده و واکسن را به خوبی وارد‌ می کنیم. واکسن داخلی هم به سطحی از تیراژ رسیده که ما دلگرمی بیشتری برای حمایت دریافت واکسن داخلی نیز داریم.

 

وی ادامه داد: همکاران ما در فشار سنگینی هستند، پروتکل ها هم که اصلا رعایت نمی شود. جاده و رستوران های باز، شهر شلوغ و رفت و آمدهای بی رویه وجود دارد و به دلیل این عدم رعایت ها هر روز فشار بر همکاران ما بیشتر می شود، اما همکاران ما امیدی از اینکه اتفاق جدیدی رخ دهد، ندارند مگر اینکه خود مردم‌محبت کرده و بیشتر رعایت کنند، ما خودمان را برای سهمگینی این امواج آماده کرده ایم. 

 

دکتر نمکی درخصوص وضعیت تامین واکسن کرونا اعم واکسن داخلی و خارجی، ادامه داد: ما محموله های جدید خوبی را در راه داریم. نگرانی از بابت تامین واکسن نداریم و به همین دلیل داریم گروه های هدف را افزایش می دهیم و در هفته آینده شاهد گسترش تعداد گروه های هدف در مشاغل مختلف و در موارد ریسک پذیر خواهیم بود.

 

دکتر نمکی در ادامه درخصوص وضعیت بیمارستان ها، عنوان کرد: همانطور که قول داده بودیم، اجازه نمی دهیم که در هیچ موج بیماری، کسی پشت درب بیمارستانی بماند، بر این عهد و پیمان هستیم و ادامه خواهیم داد، اما همکاران ما از روز نخست در بدترین فشار امواج کرونا هستند. ویروس دلتا یا به تعبیری هندی، ویروس بسیار سرکشی است که هم قدرت سرایت بسیار بالا و هم قدرت بیماری زایی و بستری کردن بیمار را دارد. 

 

وزیر بهداشت گفت: از همکارانمان در ناجا، سپاه و سایر ارگانها برای راه اندازی بیمارستان های سیار و صحرایی کمک هایی را گرفتیم. به ویژه در استان‌ های سیستان و بلوچستان و برخی استان ها. در تهران هم ستاد اجرایی و دیگر ارگانها  به ما کمک هایی می کنند. البته این را هم باید بگوییم که بیشترین محور فشار و بار اصلی روی دوش بیمارستان های دانشگاهی است.