آغاز مرحله دوم اجرای طرح مدیریت هوشمند کرونا در گیلان
آغاز مرحله دوم اجرای طرح مدیریت هوشمند کرونا در گیلان
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ 

گیرا آنلاین-سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و جانشین رئیس ستاد مدیریت و مقابله با کرونا گیلان از آغاز مرحله دوم اجرای طرح محدودیت‌های هوشمند کرونا در استان خبر داد.

حسین مصطفی پور در گفت وگو با شبکه باران (سیمای استانی مرکز گیلان)  با اشاره به  اینکه مرحله دوم این طرح با پایش کرونا در ناوگان حمل و نقل عمومی مرتبط است ، افزود: در این طرح تمام تاکسی های درون شهری ، برون شهری ، تاکسی تلفنی ها و اتوبوس ها در خصوص کنترل و مهار کرونا پایش می شوند .

وی اظهار داشت: برای اجرای این طرح علاوه بر الزام تزریق ۲ دز واکسن توسط تمامی رانندگان خودروهای عمومی ، اتوبوس ها و تاکسی ها و نیز رعایت دستورالعمل های بهداشتی؛ مسافران نیز باید تمامی شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان تصریح کرد: رانندگان همچنین باید نه تنها خود از ماسک استفاده کنند بلکه به مسافران نیز توصیه بر استفاده از ماسک داشته باشند؛ ضمن اینکه با رانندگانی که نسبت به رعایت موارد یادشده، جدیت نداشته باشند، مطابق با قانون برخورد می شود.

به گفته مصطفی پور؛ برچسب ها و پلاکاردهایی نیز  برای نصب و  استفاده در داخل ناوگان حمل و نقل شهری تهیه شده که به مسافران برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی هشدار می دهد.

 جانشین رئیس ستاد مدیریت کرونا گیلان با اشاره به اهمیت سلامت مردم اظهار داشت: بازرسان دستگاه‌های متولی نیز نظارت ها و پایش ها را به صورت نامحسوس و محسوس  در مکان های عمومی  و پر ازدحام انجام می دهند .

اجرای طرح مدیریت هوشمند کرونا از پانزدهم آذرماه جاری در کشور آغاز شده است .