آغاز صدور بیلان های جدید کارگاهی برای واحدهای مشمول قانون تامین اجتماعی دارای بدهی بیمه ای
آغاز صدور بیلان های جدید کارگاهی برای واحدهای مشمول قانون تامین اجتماعی دارای بدهی بیمه ای
اجرای بخشودگی جرائم بیمه ای نیز تا 31 تیرماه در حال اجراست

گیرا آنلاین- پرونده مطالباتی حدود ۷۶ هزار شرکت ، کارگاه صنعتی ، تولیدی و واحد صنفی و خدماتی مشمول قانون تامین اجتماعی در استان گیلان طی دوره ۴۵ روزه فصل بیلان مورد رسیدگی قرار می گیرد .

علی حسین نژاد مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه از ابتدای خردادماه و بر اساس روال سالهای اخیر ، بررسی پرونده های مطالباتی کارگاههای صنعتی و تولیدی و شرکتها و واحدهای صنفی خدماتی استان که مشمول قانون کارو تامین اجتماعی میباشند در فصل جدید بیلان آغاز گردیده است افزود : حدود ۸۰ هزار کارگاه در سطح شعب تابعه تامین اجتماعی گیلان دارای پرونده هستند که از این بین قریب به ۴۰ هزار مورد فعال ( بر اساس تعریف سازمانی – دارای کارگر و ارتباط بیمه ای ) و بقیه نیمه فعال ( درحال حاضر فاقد کارگر ولی دارای بدهی از گذشته ) هستند . 

وی اظهار داشت : از آنجا که سازمان تامین اجتماعی مجموعه ای عمومی و غیردولتی و فاقد بودجه عمومی از سوی دولت است وصول حق بیمه اصلی ترین منبع درآمدی برای ارائه تعهدات و خدمات به جامعه هدف میباشد و انجام تکالیف از سوی کارفرمایان درراستای ارائه لیست حق بیمه و پرداخت آن از الزامات جهت انجام مطلوب امور در این سازمان تلقی می گردد . 

علی حسین نژاد با اشاره به اینکه در سالهای اخیر ، صدور بیلان کارگاهی در دو نیمه اول و دوم سال صورت میگیرد اذعان داشت : آخرین بیلان صادره پیش از این تا پایان شهریور سال ۱۳۹۹ بوده که بر اساس آن حدود ۳۴۰۰۰ کارفرمای استان بیش از ۹۳۰ میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهی داشته اند .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان خاطر نشان ساخت : بررسی پرونده مطالباتی کارگاهها لغایت اسفند سال ۱۳۹۹ از اول خردادماه آغاز و تا ۱۵ تیرماه ادامه خواهد داشت و پیش بینی میگردد در این دوره رقم مطالبات سازمانی از کارفرمایان گیلانی به بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان برسد . 

وی در ادامه افزود : سازمان تامین اجتماعی بر اساس مفاد قانونی طی فرایندهای مختلف از جمله صدور اعلامیه ، اخطاریه ، اجرائیه و بیلان کارگاهی مبادرت به اطلاع رسانی ارقام مطالباتی به کارفرمایان می نماید و این گروه از شرکای اجتماعی میتوانند بصورت نقد یا اقساط نسبت به پرداخت دیون خود اقدام نمایند . 

علی حسین نژاد همچنین با بیان اینکه اجرای بخشودگی جرائم بیمه ای نیز تا ۳۱ تیرماه در حال اجراست از کارفرمایان دارای شرایط دعوت نمود تا با استفاده از بستر فراهم شده بعنوان فرصتی مناسب ، برای تعیین تکلیف دیون خود اقدام نمایند .