آغاز دوره‌های آموزشی ارتقاء مهارت فرش دست باف استان گیلان
آغاز دوره‌های آموزشی ارتقاء مهارت فرش دست باف استان گیلان
رئیس اداره فرش اداره کل صمت استان گیلان گفت: دوره‌های آموزشی ارتقای مهارت فرش دست باف استان گیلان با هدف حفظ و افزایش کیفیت فرش‌های دست باف استان با همکاری مرکز ملی فرش ایران در استان آغاز گردید.

گیرا آنلاین_ به گزارش روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان؛ صفیه رجبی با اعلام این خبر افزود: اولین دوره از امروز ۴ اردیبهشت با ۴۰ کارآموز در شهرستان ماسال آغاز شده و به تدریج در مرکز استان و سایر شهرستان ها برگزار خواهد گردید.

این مسئول به تشریح اهداف این دوره ها پرداخت و افزود :ارتقای مهارت قالی بافان، یکی از عوامل ترغیب این صنف، برای تولید قالی و فرش های اصیل و نیز ترویج استفاده از روش های بهینه برای بکارگیری در این هنر و صنعت می باشد.

رئیس اداره فرش اداره کل صمت گیلان خاطرنشان کرد: از دیگر اهداف برگزاری این دوره، افزایش بهره وری در بافت انواع قالی و فرش و کاهش هزینه های تولید این محصول می باشد

وی در پایان تصریح کرد: دوره ارتقای مهارت قالی بافان استان در ابتدای سال جاری، برای ۳۵۰ نفر از فعالان حوزه قالی و فرش دستباف، در قالب ۵ دوره آموزشی، بر اساس دستورالعمل های مرکز ملی فرش ایران برگزار، و برای شرکت کنندگان گواهینامه مهارت صادر می شود.