آغاز به کار کمیته انتخابات جامعه اسلامی مهندسین استان گیلان
آغاز به کار کمیته انتخابات جامعه اسلامی مهندسین استان گیلان
همزمان با دهه کرامت و در آستانه ولادت با سعادت حضرت امام رضا (ع) دبیر کمیته سیاسی جامعه اسلامی مهندسین استان گیلان در جمع خبرنگاران از آغاز به کار کمیته انتخابات این تشکل خبر داد.

گیرا آنلاین_ مهندس سعید همتی ضمن تبریک دهه کرامت در ابتدا ضمن معرفی جامعه اسلامی مهندسین استان گیلان به عنوان یک تشکل عقیدتی، سیاسی، علمی و تخصصی به بخشی از فعالیت های انجام شده توسط شورای استانی جامعه اسلامی مهندسین در دو دوره اخیر مانند حضور فعال و تاثیر گذار در انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و نظامات مهندسی ساختمان و کشاورزی استان و برگزاری نشست ها و جلسات سیاسی با حضور احزاب اصولگرای استان اشاره نمود. وی در ادامه به بررسی مسائل مربوط به معادن، کشاورزی، صنعت، محیط زیست(ویژه تالاب بندر انزلی و معظل پسماند) استان گیلان در کارگروه های تخصصی ذیل شورای استانی اشاره نمود.

دبیر کمیته سیاسی جامعه اسلامی مهندسین همچنین از برنامه ریزی تشکیلاتی جامعه اسلامی مهندسین در چند سال گذشته در جهت ایجاد کانون های جامعه اسلامی مهندسین در تمام شهرهای استان گیلان خبر داد و افزود: در حال حاضر در تمام ۵۶ شهر استان گیلان موفق به عضو گیری و انتخاب رابطین شهرها شده ایم و احکام این افراد سال گذشته به آنان ابلاغ شده. در حال حاضر نیز در تمامی شهرهای مرکز شهرستان ها و تعداد زیادی از شهرهای بزرگ و کوچک استان موفق به راه اندازی و شروع به کار کانون های ۷ تا ۱۱ نفره شده ایم و به زودی این کانون ها از طریق معرفی نامه رسمی به فرمانداریهای هر شهرستان معرفی خواهند شد. البته این کانون ها بخشی از عضو گیری تشکیلات جامعه اسلامی مهندسین در طی چند سال اخیر به حساب می آید، در حالی که در بیشتر از چند دهه فعالیت جامعه اسلامی مهندسین در استان گیلان بسیاری از اعضاء خبره و قدیمی این تشکل در شهرهای استان کمک حال این کانون ها و عضو مشورتی آنان می باشند.

مهندس سعید همتی با اشاره به آغاز فعالیت های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی با اعلام رسمی وزارت کشور در خصوص زمانبندی اولیه انتخابات و وظیفه این تشکل در خصوص تلاش در جهت افزایش مشارکت عمومی و کمک به انتخاب افراد اصلح در سراسر استان از شروع به کار کمیته انتخابات این تشکل خبر داد و افزود: کمیته ای متشکل از بعضی از اعضاء شورای استانی جامعه اسلامی مهندسین و چند نفر از رابطین شهرها در مرکز استان تشکیل گردیده که وظیفه اصلی آن رصد انتخابات و تلاش در جهت افزایش شور و مشارکت مردم و بررسی کاندیدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی می باشد. برای بررسی این کاندیداها شاخص هایی در چند بخش شامل: شاخص های انقلابی، صلاحیت های عمومی، صلاحیت های تخصصی و در نهایت بررسی میزان پذیرش و اقبال عمومی در نظر گرفته خواهد شد.

دبیر کمیته سیاسی جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به اینکه در پایان پس از بررسی و اعلام نظر نهایی کمیته انتخابات، شورای استانی جامعه اسلامی مهندسین در خصوص کاندیداها تصمیم گیری خواهد نمود و تمام تلاش خود را در جهت همسویی نظرات شوری استانی و تشکل های همسوی جبهه پیروان خط امام و رهبری استان گیلان به کار خواهیم گرفت. وی همچنین در خصوص لیست تشکل های همسو اضافه نمود که جامعه اسلامی مهندسین همواره بعنوان یک رکن تاثیر گذار در انتخابات ها و فعالیت های حزبی و تشکیلاتی استان گیلان با بهره گیری از پتانسیل تشکیلاتی عظیم خود هیچگونه اختلاف نظر مبنایی با تشکل های همسو نداشته و در خصوص افراد و جزئیات مسائل نیز مانند ادوار گذشته همواره تلاش درجهت همگرایی بوده و با نگاه وحدت به گزینه های نهایی مشترک رسیده ایم.

مهندس سعید همتی در ادامه با اشاره به فعالیت بخش بانوان جامعه اسلامی مهندسین افزود با عنایت به اینکه بانوان بخش عظیمی از جامعه را به خود اختصاص داده اند و بسیاری از بانوان تحصیلکرده استان عضو این تشکل می باشند، به همت اعضاء شورای استانی در سال گذشته واحد بانوان شروع به فعالیت نمود و امید داریم با توجه به علاقه مندی و پتانسیل قوی فعالیت های تشکیلاتی در بانوان این حوزه یکی از بخش های تاثیرگذار فعالیت های سیاسی استان به شمار آید.