آغاز اجرای طرح غربالگری سلامت روان دستیاران و دانشجویان دکتری تخصصی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان
آغاز اجرای طرح غربالگری سلامت روان دستیاران و دانشجویان دکتری تخصصی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از اجرای طرح غربالگری سلامت روان دستیاران و دانشجویان دکتری تخصصی در این دانشگاه خبر داد.

گیرا آنلاین- به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(وب دا)؛دکتر فردین مهرابیان با اشاره به اینکه رونمایی از سامانه ویژه غربالگری روانی دانشجویان علوم پزشکی کشور  انجام شده است و بر اساس تصمیمی که اتخاذ شده، تمامی دانشجویان دوره دستیاری و دکتری تخصصی ملزم به ثبت نام در این سامانه و  انجام غربالگری هستند.

وی ادامه داد: با تلاش کارشناسان خبره اداره مشاوره و سلامت روان دانشگاه ، اجرای طرح غربالگری  سلامت روان دستیاران و و دانشجویان دکتری تخصصی با جلب مشارکت، حداکثری گروهای آموزشی روانپزشکی ،جهت اجرا و شناسایی افراد آسیب دیده و در معرض آسیب های روانی و اجتماعی  و ارایه مداخله بهنگام درمان های روانپزشکی و روانشناختی ویژه تمام دستیاران و دانشجویان دکتری تخصصی دراین دانشگاه در حال انجام است .

این مقام مسوول با اشاره به فشار کاری بالا و مشکلات عدیده ای که دستیاران با آن مواجه هستند گفت: به دلیل بحران بیماری کرونا ویروس، فشار بر روی دستیاران افزایش یافته است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به الزام شرکت تمامی دستیاران و دانشجویان دکتری تخصصی در پایش سلامت و روان تاکید کرد: بر این اساس در نامه ابلاغی به دانشگاه‌های علوم پزشکی در این خصوص، شرط شرکت در آزمون ارتقاء، شرکت در غربالگری سلامت‌روان عنوان شده است .

لازم به ذکر است؛ تمامی دستیاران و دانشجویان دکتری تخصصی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان باید با مراجعه به لینک https://ccsm.behdasht.gov.ir/register   در این طرح، ثبت نام و جهت کسب اطلاعات بیشتر  با شماره ۳۳۲۴۱۲۶۷-۰۱۳ اداره مشاوره و سلامت روان دانشگاه تماس حاصل نمایند.