آشناسازی نسل آینده ایران اسلامی با حماسه های جنگ تحمیلی/ همکاری مجموعه مدیریت شهری رشت در ایجاد پارک موزه دفاع مقدس
آشناسازی نسل آینده ایران اسلامی با حماسه های جنگ تحمیلی/ همکاری مجموعه مدیریت شهری رشت در ایجاد پارک موزه دفاع مقدس
رئیس شورای اسلامي شهر رشت گفت: باید با حفظ آثار بر جا مانده از دوران دفاع مقدس و تشریح رشادت های رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی ، نسبت به آشناسازی نسل آینده ایران اسلامی با رشادت های دلاور مردان و شیرزنان این میهن تلاش کنیم.

گیرا آنلاین_ به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت، محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامي شهر رشت امروز در دیدار نوروزی با مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان با تسلیت ایام شهادت مولای متقیان امیرمؤمنان علی(ع) و‌گرامی داشت شب های لیالی قدر اظهار کرد: عید نوروز امسال با بهار قرآن متقارن شده است و یقینا این تقارن خیرات و برکات فراوانی برای ملت بزرگ ایران اسلامی به همراه دارد.

وی با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای ایران اسلامی و با بیان اینکه متاسفانه آن گونه که باید نتوانستیم دِینمان را نسبت به شهدای گرانقدر ادا کنیم افزود: رزمندگان ایران اسلامی در دوران هشت سال دفاع مقدس ، در شرایطی با نیروهای بعثی مقابله کردند که کشور عراق تحت حمایت کشورهای مستکبر ، به مدرن ترین تجهیزات جنگی مجهز بود و رزمندگان ایرانی با رشادت و ایثار و با کمترین تجهیزات در مقابل نیروهای دشمن برای دفاع از میهن سینه سپر کرده و حماسه ها آفریدند.

رئیس شورای اسلامي شهر رشت با بیان اینکه رزمندگان ایرانی در دوران هشت سال دفاع مقدس با کمبودهای فراوانی مواجه بودند تصریح کرد: باید با حفظ آثار بر جا مانده از جنگ تحمیلی و تشریح رشادت های رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی ، نسبت به آشناسازی نسل آینده ایران اسلامی با رشادت های دلاور مردان و شیرزنان این میهن تلاش کنیم.

کارگرنیا با ابراز تاسف از برخی اتفاقات و ناهنجاری‌های اجتماعی افزود: اگر امروز شاهد هستیم که تعدادی از نوجوانان و جوانان نسبت به فرهنگ ایثار و شهادت ناآشنا هستند ، به دلیل آن است که مسئولین مربوطه در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به خوبی عمل نکردند و معتقدم باید از تمامی ابزارها برای انتقال این ارزش های والا و پُرافتخار استفاده کنیم و در شرایط فعلی جامعه این یک نیاز اساسی محسوب می شود.

وی با تاکید به اینکه شورای ششم رشت به حوزه ایثار و شهادت توجه فراوانی دارد بیان کرد: اعضای شورای ششم رشت به دور از هر گونه نگاه سیاسی و جناحی به حفظ ارزش های انقلاب و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت توجه دارند و گسترش این فرهنگ والا ازاهداف منتخبین مردم رشت در شورای ششم است.

وی با اشاره به اینکه شهردار رشت نیز از یادگاران شهدا است تصریح کرد: ایجاد پارک موزه دفاع مقدس یکی از اقدامات اساسی در زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت است و یکی از مزیت های آن معرفی هر چه بهتر فرهنگ ایثار و شهادت به نوجوانان و جوانانی است که به لحاظ سنی در سالهای جنگ تحمیلی حضور نداشتند.

رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه ایجاد پارک موزه دفاع مقدس در شهر رشت در زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا نقش مهمی ایفا می کند گفت: مجموعه مدیریت شهری رشت از هرگونه همکاری در این باره دریغ نمی کند و امیدواریم با این اقدامات بتوانیم تا حدی ارادت قلبی خود را نسبت به شهدا نشان دهیم.