آسفالت رشت و تلاش هایی که باید دیده شود
آسفالت رشت و تلاش هایی که باید دیده شود
یکی از مشکلات روزمره ای که همه شهروندان رشت با آن دست به گریبان هستند و مساله امروز و دیروز هم نیست وضعیت اسفناک آسفالت خیابان هاست

گیرا آنلاین_سروش علیزاده _یکی از مشکلات روزمره ای که همه شهروندان رشت با آن دست به گریبان هستند و مساله امروز و دیروز هم نیست وضعیت اسفناک آسفالت خیابان هاست. چاله چوله هایی که به زیر بندی ماشین ها رحم نمی کند و گاهی این قدر عمیقند که پای عابران هم می تواند در آن بپیچد و آسیب ببیند و از نظر سیمای شهری هم زیبنده شهری چون رشت نیست و‌ سال هاست رشت با این مساله دست به گریبان است.
عدم زیر سازی های مناسب آب و هوای بارانی و شرجی، نبود ماشین آلات کافی، عدم اولویت به مساله آسفالت ، نبود بودجه کافی و اختصاص بودجه دولتی به رشت به دلیل کلانشهر نبودن و از همه مهمتر بالارفتن نرخ ارز و قیمت قیر در این روز ها که لحظه به لحظه بالا می رود جزو مشکلاتی است که شهرداری رشت را که میراث دار بدهی عظیم دوره های قبل است را رنج می دهد.
تمام این موارد اما دلیل نمی شود که شهروندان رشت از آسفالت مناسب محروم باشند و این گزینه ای است که شهردار رشت امیر حسین علوی که سابقه نمایندگی مردم در شورا را داشته درک کرده و عزم خود و تمام پرسنل شهرداری در مناطق و سازمان عمران را جزم کرده که به طور شبانه روزی نسبت به لکه گیری و آسفالت خیابان های رشت اقدام کنند و شهروندان نیز این روز ها این تلاش را می بینند و امید می رود این آسیب شهری که میراث حداقل بیست سال گذشته است به سمت اصلاح پیش برود و شهروندان مزه تلاش های شبانه روزی شهردار و پرسنل زحمتکش شهرداری را بچشند.
در این میان اما نمایندگان مجلس وظیفه ای دارند که نسبت به مردم باید به جا بیاورند. هر عقل منصفی می داند که شهرداری به تنهایی توان و بودجه لازم برای خرید قیر لازم را ندارد و جذب اعتبار لازم و کمک به شهرداری رشت در این زمینه وظیفه ای است که نمایندگان مجلس به مردم رشت بدهکارند و باید هرچه سریعتر و بیشتر نسبت به این مهم اقدام کنند زیرا شهروندان رشت و کسانی که به رشت سفر می کنند شایسته شهری هستند که آسفالت مناسب برای عبور و مرور داشته باشد.