آزادی و زمینه سازی برای اشتغال ۱۶۰ زندانی واجد شرایط در گیلان
آزادی و زمینه سازی برای اشتغال ۱۶۰ زندانی واجد شرایط در گیلان
 همایش بزرگ کارآفرینی اجتماعی، به همت گروه دانش بنیان کاشف و با همکاری اداره کل صمت گیلان، با حضور دکتر علیرضا نبی، کارآفرین برتر ملی در حوزه اجتماعی و جمعی از کار آفرینان و فعالان اقتصادی استان، عصر امروز در سالن همایش بانک ملی در رشت برگزار شد.

 به گزارش گیرا آنلاین به نقل از  “گسترش تولید و تجارت”  دکتر علیرضا نبی کارآفرین برتر ملی در حوزه اجتماعی در این همایش، در نکوهش انجام کار تکراری و اهمیت کارآفرینی اظهار داشت: کار تکراری محکوم به شکست است؛ اینکه کاری که همه انجام می دهند را انجام دهید سرمایه گذاری نیست.

وی در ادامه به تشریح زندگی تعدادی از افرادی پرداخت که با سوء سابقه و سو پیشینه ای که داشتند استخدام شدند و به موفقیت دست یافتند.

دکتر نبی همچنین در توصیف کارکرد اصلی کارآفرینی اجتماعی گفت: کارآفرینی اجتماعی تولید انسان و انسانیت است نه تولید کالا.

به گفته این کارآفرین برتر ملی، زنان اگر در جامعه مورد تکریم و عزت قرار نگیرند، آن جامعه پیشرفت نخواهد کرد.

دکتر نبی با بیان اینکه کارآفرینان برای انجام هر کاری فکر می کنند، گفت: توسعه اول در انسانها متبلور می شود بعد در شهرها.

دکتر علیرضا نبی، کارآفرین نمونه، بر اهمیت کارآفرینی اجتماعی در فرآیند سرمایه گذاری تاکید کرد و گفت : توسعه انسانی انتقال تجربه به دیگران است؛ هر انسان فهیمی می تواند با آمایش سرزمینی که در آن زندگی می کنند به نیازهای آن خطه واقف گردد و با کمی اراده و انگیزه و پشتکار منجر به اشتغال افراد زیادی گردد.

لازم به ذکر است، دکتر نبی در این همایش اجتماعی در خصوص کارآفرینی و تولید ثروت در جامعه و پیشگیری از ایجاد ناهنجاری های اجتماعی و نیز رفع مشکلات زندانیان غیرعمد سخنرانی زیبایی ایراد نمود.

مدیر کل صمت گیلان نیز در همایش بزرگ کارآفرینی اجتماعی با اشاره به شعار حکیمانه مقام معظم رهبری مبنی بر سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین اظهار داشت : مسئولیت دست اندرکاران حوزه صنعت معدن و تجارت در سال‌جاری در حوزه اقتصادی چند برابر شده است .

تیمور پور حیدری افزود: کارآفرینان در شرایط سخت اقتصادی، همواره حامی خانواده ها هستند و در این زمینه تلاش می کنند.

روهام قلیچی مدیر عامل گروه دانش بنیان کاشف نیز در این همایش ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و خیرمقدم به حاضران در این رویداد فرهنگی، اجتماعی اظهار داشت: کارآفرینان نقش مهم و موثری در عرصه اقتصادی کشور دارند.

مدیر کل صمت گیلان با اشاره به اینکه ۱۴۷ واحد صنعتی در استان به سمت دانش بنیان شدن رفته اند، گفت : شرکتهای صنعتی استان بصورت دانش بنیان در حال تولید و رقابت هستند.

وی در ادامه از فعالیت ۱۳ هزار قالیباف در استان خبر داد و یادآورشد: قالیبافی از پتانسیل های خوب استان گیلان است که خلاءهای زیادی در این صنعت وجود دارد ، در تلاشیم تا در جریان بازدیدها و شناسایی نقاط ضعف، در آینده نزدیک خروجی مناسبی در این خصوص داشته باشیم.

پورحیدری بیان داشت : در استان گیلان ۳۲۸ هزار نفر شاغل در کسب و کارهای حوزه صنفی، ۱۳۱ هزار واحد صنفی و ۱۷۶ شرکت پخش مسئولیت پشتیبانی تامین کالا را بر عهده دارند، که امیدواریم با بکارگیری همه ظرفیت ها در حوزه کارآفرینی اجتماعی نقش آفرینی کنیم.

مدیر کل صمت گیلان خاطرنشان کرد: کارآفرینان اجتماعی نقش موثر و مهمی در عرصه اقتصادی کشور دارند.

رییس ستاد دیه استان گیلان در این همایش با اشاره به نقش مهم کارآفرینان در عرصه اقتصادی و حمایت از خانواده ها بیان داشت: از زمان تشکیل ستاد دیه در استان تا کنون ۱۲۵۰۰ زندانی جرایم غیر عمد آزاد شده اند.

علیرضا یزدانی تصریح کرد: با کمک خیرین و نیکوکاران استان ۳۰۲ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد سال گذشته آزاد شدند که ۱۰۶ میلیارد تومان بدهکاری داشتند.

گفتنی است، گیلان به ۱۶۰ پابند الکترونیکی برای آزادی زندانیان واجد شرایط نیاز داشت که در این همایش هزینه این ۱۶۰ پابند الکترونیکی توسط کارآفرینان حاضر در جلسه، سازمانهای مردم نهاد و … جمع آوری گردید و نیز از سوی اداره کل صمت گیلان و اتاق اصناف استان، برنامه ریزی های لازم جهت فراهم سازی اشتغال تعدادی از زندانیان آزاد شده در شرکتهای خصوصی بعمل خواهد آمد.