آبگذاری مرحله سوم کانال راست سد سنگر یک روز زودتر انجام می شود
آبگذاری مرحله سوم کانال راست سد سنگر یک روز زودتر انجام می شود
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گیلان گفت : آب گذاری کانال راست سد سنگر برای آبیاری مناطق شرقی استان که قرار بود روز جمعه 26 خرداد انجام شود با توجه به شرایط آب و هوایی و نیاز آبی شالیزارها یک روز جلوتر از زمان تعیین شده در تاریخ ۲۵ خرداد آغاز می‌شود.

گیرا آنلاین_ به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گیلان؛ محمد جواد خانی پور با اعلام این خبر گفت: سومین مرحله آبگذاری کانال راست سنگر مربوط به اراضی شالیزارهای شرق گیلان شامل شهرهای سیاهکل، لاهیجان، لنگرود، آستانه اشرفیه و کیاشهر از صبح روز پنجشنبه ۲۵ خرداد ماه به مدت ۸ روز انجام می شود.

خانی پور یادآوری نمود : آبگذاری کانال چپ سد سنگر برای اراضی شالیزارهای مناطق مرکزی شامل شهرهای رشت ، خمام و بخش های سنگر ، کوچصفهان، خشکبیجار، لشت نشاء پیش از این از روز دوشنبه ۲۲ خرداد ماه آغاز و برای مدت هشت روز ادامه خواهد داشت و از روز سه شنبه ۳۰ خرداد ماه به مدت چهار روز در این کانال قطع آب را خواهیم داشت.

وی با اشاره به رعایت تقویم زراعی از سوی کشاورزان زحمتکش گیلانی تأکید نمود: با توجه به محدودیت منابع آبی ، کشاورزان عزیز همکاری لازم در مدیریت آب کشاورزی در سطح مزارع داشته باشند و ان شاءالله برنامه آبگذاری کانال های آبیاری را تا پایان تیر ماه خواهیم داشت .

شایان ذکر است ، با توجه به افزایش جریان رودخانه سفیدرود و کانال های آبیاری، شهروندان گرامی و مسافرین عزیز به جهت جلوگیری از بروز هرگونه خسارات جانی و مالی احتمالی، از نزدیک شدن به بستر و حریم رودخانه سفیدرود و کانال‌های آبیاری و تأسیسات آبی جدا خودداری نمایند.