معاون وزیر راه و شهرسازی در جلسه شورای مسکن استان گیلان خبر داد: ۱۹ خرداد آغاز ثبت نام مسکن ملی در گیلان
معاون وزیر راه و شهرسازی در جلسه شورای مسکن استان گیلان خبر داد: ۱۹ خرداد آغاز ثبت نام مسکن ملی در گیلان
به گزارش اداره ارتباطات واطلاع رسانی راه وشهرسازی گیلان،
گیرا آنلاین– جلسه شورای مسکن استان به ریاست دکتر ارسلان زارع استاندار گیلان وبا حضور دکتر محمودزاده معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ،مدیرکل راه وشهرسازی گیلان ،فرمانداران، مدیران وسایر اعضا در سالن جلسات استانداری برگزار شد.
در ابتدای این جلسه ماکان پدرام مدیر کل راه و شهرسازی گیلان با ارائه گزارشی از اراضی تخصیصی اقدام ملی مسکن و پالایش متقاضیان و تخصیص تفاهم نامه ها اظهار داشت: تاکنون تعداد ۹۸۸۵ واحد اراضی جهت طرح اقدام ملی مسکن تخصیص یافته که از این تعداد ۱۱۶۷ واحد دارای متقاضی تخصیصی دارای پروژه می باشد.
وی افزود: برای گیلان ساخت  ۱۲ هزار و ۳۹۲ واحد طرح اقدام ملی مسکن پیش بینی شده است.
در ادامه مدیر کل بنیاد مسکن استان نیز روند اجرایی پروژه های طرح اقدام ملی را مطلوب ارزیابی کرد وتوضیحاتی در این زمینه بیان نمود.
ارسلان زارع استاندار گیلان نیز طرح اقدام ملی مسکن و تامین زمین برای ساخت این واحدها را اقدامی مهم و گامی اثرگذار در تأمین مسکن برای اقشار مختلف مردم عنوان کرد و با اشاره به حمایت های کافی و لازم در استان ، شتاب در اجرای طرح اقدام ملی مسکن را مورد تأکید قرار داد.
وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی گیلان ومحدودیت های تأمین زمین گفت: علیرغم اینکه بخش اعظم اراضی گیلان را مراتع و جنگل و مابقی شالیزار، باغ و مناطق مسکونی تشکیل می دهد؛ تأمین زمین ۸۰ درصد از واحدهای ابلاغی طرح اقدام ملی مسکن، نشان از همراهی مضاعف متولیان امر دارد.
وی به همکاری مستمر و مطلوب دستگاه‌های خدمات رسان همچون آب و فاضلاب، برق، مخابرات، گاز و دیگر نهادها اشاره و بر ضرورت تداوم همراهی‌ها تا اتمام پروژه ها تأکید کرد.
استاندار گیلان همچنین بر لزوم اجرای مصوبه تخفیف ۵۰ درصدی صدور پروانه‌های ساختمانی طرح اقدام ملی در تمامی شهرداری‌ها تأکید کرد.
در ادامه دکتر محمودزاده معاون وزیر راه وشهرسازی با ارزیابی مطلوب از طرح اقدام ملی مسکن گفت:مسکن‌ ملی طرحی است که وزارت راه‌ و شهرسازی به دنبال استمرار آن است.
 وی مهم‌ترین مزیت واحدهای طرح اقدام مسکن ملی را نبود تسهیلات یارانه برای واحدهای مسکن دانست.
معاون وزیر راه وشهرسازی با تاکید بر اینکه تامین مسکن یکی از مهمترین دغدغه های مردم و به ویژه جوانان است، افزود: برای سبک‌کردن بار مردم ،تولید مستمر مسکن در دستور کار وزارت راه و شهر سازی قرار دارد که به این طریق جلوی بازار سیاه در خرید و فروش ها نیز گرفته می شود.
معاون وزیر راه وشهرسازی از ثبت‌نام زودهنگام مسکن ملی در ۲۳۰ شهر خبرداد و گفت: این ثبت‌نام در استان گیلان از هفته آینده یعنی ۱۹ خرداد آغاز می‌شود.
درپایان پس از جمع بندی وارائه نکته نظرات مسئولین ،بر اهتمام هرچه بیشتر دستگاهها برای پیشبرد اهداف طرح اقدام ملی تاکید شد.