در راستای حفظ پایداری شبكه سراسری برق، مدیریت مصرف برق باید در اولویت قرار گیرد
در راستای حفظ پایداری شبكه سراسری برق، مدیریت مصرف برق باید در اولویت قرار گیرد
اقدامات پيشگيرانه و فرهنگسازي جهت جلوگيري از اعمال خاموشي برق ناشي از كمبود سوخت در نيروگاه ها باید به جد پیگیری شود و همه باید احساس تکلیف و همکاری کنیم تا با ایجاد حساسیت در این بخش بتوانیم از اعمال خاموشي ناشي از كمبود سوخت جلوگیری کنیم.

گیرا آنلاین– در صورت تداوم مصرف بیش از حد گاز، نيروگاه ها با كمبود سوخت مواجه می شوند و پايداري شبكه برق دچار مشكل خواهد شد.

«بهمن داراب زاده» مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان با اشاره به فرا رسیدن فصل سرما گفت: به علت سرمای زمستان، شاهد رشد مصرف گاز در استان و در صورت تداوم مصرف بیش از حدگاز، نيروگاه ها با كمبود سوخت مواجه می شوند و پايداري شبكه برق دچار مشكل خواهد شد.  به همين علت همه باید تلاش کنیم تا با اطلاع رسانی صحیح و بهنگام، مصرف بهینه را در بخش برق، گاز و … نهادینه کنیم.
وی با اشاره به پایداری کامل شبکه‌های انتقال و فوق توزیع شرکت برق منطقه ای گیلان افزود: هموطنان با اقداماتي ساده مانند خاموش كردن لامپ هاي اضافي در منازل و ادارات و يا كاستن يك درجه  دماي محيط، مي توانند تا ۱۰ درصد مصرف برق و گاز استان را كاهش دهند كه با چنين اقدامات ساده و همكاري مردم، مشكلي در تامين برق وگاز در استان در چند روز سرد سال به وجود نخواهد آمد.
داراب زاده گفت: اقدامات پيشگيرانه و فرهنگسازي جهت جلوگيري از اعمال خاموشي برق ناشي از كمبود سوخت در نيروگاه ها باید به جد پیگیری شود و همه باید احساس تکلیف و همکاری کنیم تا با ایجاد حساسیت در این بخش بتوانیم از اعمال خاموشي ناشي از كمبود سوخت جلوگیری کنیم.
مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان با اشاره به فعال بودن ۶  نیروگاه تولید برق در استان گیلان، گفت: ۶ نیروگاه فسیلی: سیکل ترکیبی پره سر، شهید بهشتی لوشان، سیکل ترکیبی گیلان، گیل و آذر ایرانیان، مولد کاسپین، مولد کیسم از نیروگاه های فعال در  استان گیلان می باشند که با سوخت گاز، انرژی برق تولید می کنند.