افزایش ۵۱ درصدی تعهدات بلندمدت در تامین اجتماعی شعبه یک رشت
افزایش ۵۱ درصدی تعهدات بلندمدت در تامین اجتماعی شعبه یک رشت
15 درصد بیمه شدگان اصلی ، 17 درصد مستمری بگیران و 11 درصد کارگاههای مشمول تامین اجتماعی گیلان تحت پوشش شعبه یک رشت می باشند .

گیرا آنلاین– محمد هرمزی رئیس تامین اجتماعی شعبه یک رشت با اعلام این خبر افزود : بدنبال اعمال افزایش سالانه میزان مستمری ها و همچنین اجرای متناسب سازی برای این قشر عزیز ، میزان تعهدات پرداختی بابت انواع مستمری ها در نیمه نخست سالجاری با ۵۱ درصد رشد همراه بوده و از رقم ۲۳۸ میلیارد تومان در سال ۹۸ به ۳۶۱ میلیارد تومان در سال ۹۹ رسید .

ایشان با اشاره به اینکه تا پایان شهریورماه تعداد ۶۳۶۶۸ بیمه شده اصلی ، ۲۳۵۴۱ مستمری بگیر و ۴۱۴۰ کارگاه تحت پوشش تامین اجتماعی شعبه یک رشت قرار داشته اند سهم این شاخصها از مجموع استانی را به ترتیب ۱۵ ، ۱۷ و ۱۱ درصد اعلام نمود .

رئیس تامین اجتماعی شعبه یک رشت در بخش دیگری از گزارش ارائه شده با بیان اینکه در این مدت بیش از ۱۳ میلیارد تومان تعهدات کوتاه مدت شامل انواع غرامتها و کمک هزینه ها پرداخت گردیده ، اظهار داشت : بدنبال اعمال افزایش مبلغ سالانه مستمری ها و همچنین اجرای متناسب سازی ، میزان مستمری پرداخت شده در این شعبه از ۲۳۸ مسلیارد تومان در شش ماهه اول سال ۹۸ به ۳۶۱ میلیارد تومان در سالجاری افزایش یافت که بیانگر رشد ۵۱ درصدی و پرداخت ماهانه افزون بر ۶۰ میلیارد تومان مستمری است .

ایشان پرداخت حدود ۱۲ میلیارد تومان مقرری بیمه بیکاری و انجام ۸۰۵۹ فقره بازرسی کارگاهی را از دیگر اقدامات صورت گرفته در این مدت برشمرده و تاکید نمود : تعداد مستمری بگیران تحت پوشش شعبه یک رشت بعنوان بزرگترین واحدتابعه تامین اجتماعی استان با ۴ درصد رشد طی یکسال اخیر از ۲۲۶۱۲ نفر به ۲۳۵۴۱ نفر رسیده است .

محمد هرمزی سهم بیمه شدگان اجباری شعبه به نسبت کل استان را ۱۶ درصد ، بیمه شدگان مشاغل آزاد را ۲۱ درصد ، بیمه اختیاری را ۱۸ درصد و کارگران ساختمانی تحت پوشش را ۱۳ درصد دانسته و اظهار داشت : ۱۶۷۵۳ بازنشسته ، ۵۷۳۳ بازمانده و ۱۰۵۵ ازکارافتاده ، جامعه مستمری بگیران تحت پوشش این شعبه را تشکیل می دهند .

شایان ذکر است کارفرمایان حوزه عمل این شعبه بیش از ۲۵۲ میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار هستند .