پیگیری هفتگی مطالبات حوزه سلامت گیلان از سازمان برنامه‌وبودجه
پیگیری هفتگی مطالبات حوزه سلامت گیلان از سازمان برنامه‌وبودجه
♦ دکتر سالاری خواستار تأمین اعتبار برای چندین پروژه دیگر در گیلان شد

گیرا آنلاین-به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وبدا)، دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سلسله نشست های خود با مسئولان عالی کشور با دکتر محمدباقر نوبخت-رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور و همچنین دکتر قاسم رمضان پور نرگسی- معاون امور مجلس و توسعه منطقه‌ای این سازمان دیدار و در خصوص جذب اعتبارات حوزه سلامت گیلان به‌ویژه در بخش درمان رایزنی کرد.

دکتر سالاری در این دیدار با تقدیر از حسن توجه دولت به‌ویژه سازمان برنامه‌وبودجه و همچنین وزارت بهداشت، افزود: طی ۱۶ ماهه اخیر دولت توجه ویژه‌ای در پی مطالبات به‌حق مردم در حوزه سلامت گیلان داشته که شایسته تقدیر است.

وی با اشاره به عقب‌ماندگی‌های عدیده در بخش‌های مختلف حوزه سلامت استان به‌ویژه بهداشت و درمان، گفت: بیش از نیمی از مطالبات حدود ۷۰۰ میلیارد تومانی پرسنلی و غیر پرسنلی در استان پرداخت‌شده و علاوه بر آن تجهیزات پیشرفته تشخیص پزشکی، تخت‌های مراقبت‌های ویژه و توسعه مراکز بیمارستانی طی ۱۶ ماه اخیر در گیلان در کنار افتتاح بیمارستان‌ها و مراکز اورژانس بیمارستانی در استان رقم خورده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در جهت خدمت به مردم به‌ویژه در شهرستان‌ها و روستاهای محروم باید کمر همت بست، تصریح کرد: طی دوران پذیرش مسئولیت ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان، به صورت تمام وقت با افتخار پیگیر مطالبات مردم گیلان در بخش سلامت بوده‌ و در این راستا در تمام سازمان‌های ملی ازجمله برنامه‌وبودجه و وزارت بهداشت برای گرفتن اعتبار و تجهیزات حضور داشته ام.

دکتر سالاری با بیان اینکه پیشرفت و توسعه هر بخشی مستلزم همت مضاعف و تلاش بی‌وقفه هست، خاطرنشان کرد: مردم ما شایسته بهترین خدمت هستند و کسی که در این انقلاب و نظام مسؤولیتی را قبول می‌کند باید بی وقفه تلاش کند تا مردم جز رنج مریض داری، رنج دیگری نداشته باشند.

وی با اشاره به نشست های مکرر خود با رئیس و معاونین سازمان برنامه‌وبودجه، گفت: طی دو هفته اخیر چندین نوبت با دکتر نوبخت، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه، معاون امور مجلس و توسعه منطقه‌ای و همچنین مدیرکل هماهنگی و تفریغ بودجه این سازمان نشست هایی برگزار شده تا بتوانیم اعتبارات بخش سلامت گیلان را از منابع ملی اخذ کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از پیگیری جذب اعتبار برای پنج پروژه عمرانی در استان خبر داد و افزود: تکمیل دانشکده و سالن پشتیبان اورژانس سایت لاکان، توسعه اورژانس بیمارستان‌های امام خمینی(ره) صومعه‌سرا، دکتر حشمت رشت و شهید بهشتی انزلی و همچنین تکمیل فاز دوم بیمارستان ۱۷ شهریور رشت ازجمله پروژه‌هایی هستند که برای تخصیص اعتبار از محل «قانون استفاده از امکانات متوازن» تقدیم رئیس سازمان برنامه‌وبودجه شده است.

دکتر سالاری همچنین از ادامه پیگیری‌ها برای آغاز به کار پروژه‌های مشترک دانشگاه علوم پزشکی گیلان با قرارگاه خاتم‌الانبیاء سپاه ازجمله پیش‌پرداخت اعتبارات لازم برای احداث بیمارستان پورسینا و همچنین تأمین اعتبار از محل بند «واو» برای پرداخت حقوق نیروهای شرکتی شاغل در دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حضور در سازمان برنامه‌وبودجه خبر داد.

گفتنی است دکتر سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به جهت تخصیص اعتبارات ملی، نحوه تأمین و توزیع آن‌ها به پروژه‌های عمرانی دانشگاه، تصفیه‌خانه‌های بیمارستان‌ها و همچنین منابع مکفی جهت پرداخت مطالبات و حقوق پرسنل، نشستی را با دکتر قاسم رمضان پور نرگسی، معاون امور مجلس و توسعه منطقه‌ای سازمان برنامه‌وبودجه برگزار کرد.

به گزارش وبدا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی ماه‌های اخیر به‌منظور تسریع در اجرای پروژه‌های عمرانی حوزه سلامت گیلان،  استقرار امکانات و تجهیزات پزشکی در استان تقریباً به‌صورت متوسط هر دو هفته یک‌بار با دکتر نوبخت، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور دیدار و رایزنی داشته است.