همکاری مشترک پست و کتابخانه های عمومی به نفع دوستداران کتاب در گیلان
همکاری مشترک پست و کتابخانه های عمومی به نفع دوستداران کتاب در گیلان
به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان،

گیرا آنلاین– مدیران کل کتابخانه های عمومی و پست استان گیلان در نشستی ویژه که به میربانی اداره کل کتابخانه های عمومی استان برگزار شد در خصوص برنامه مشترک تحویل کتاب در منازل دوستداران کتاب و کتابخوانی به تبادل نظر پرداختند.
پریسا کرمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان صبح امروز چهارشنبه(۱۷دی) میزبان مهدی سبحانی، مدیرکل پست استان گیلان؛ شهرام گلرنگ، معاون فنی و حسین امینی، رئیس اداره بازرگانی این اداره کل بود.
کرمی: ارتباط دوسویه با مردم مهمترین ویژگی مجموعه کتابخانه های عمومی است
پریسا کرمی در این نشست ویژه که با حضور زهرا بدن آرا، معاون امور کتابخانه ها و همکاری ها؛ عابد رمضانی پور، رئیس اداره مشارکت ها و همکاری ها و مجید زمانداری، کارشناس مسئول روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان برگزار شد ضمن اشاره به کارکرد های مختلف کتابخانه های عمومی در عصر کنونی، یکی از مهمترین ویژگی های این مجموعه را ارتباط با عموم مردم توصیف کرد و با بیان اینکه این ارتباط موجب پویایی و روزآمدسازی منابع و امکانات کتابخانه ها می شود بر ضرورت استفاده از دیگر ظرفیت های دستگاه ها، نهادها و گروه های مردم نهاد برای حل مشکلات و نیازهای کتابخانه ها تاکید کرد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در ادامه به برنامه های مختلف کتابخانه های در ایام فراگیری بیماری کرونا نیز اشاره و حضور موثر در فضای مجازی با تشکیل۶۸ صفحه مجازی در شبکه های اجتماعی با استقبال مردم را بخشی از این اقدامات برشمرد. کرمی همچنین فراگیر شدن این بیماری منحوس را عاملی برای برنامه ریزی منسجم تر کتابخانه ها برای اجرای برنامه های آموزشی، ترویجی و فرهنگی در بستر فضای مجازی عنوان کرد.
وی یکی از برنامه ها مهم کتابخانه های عمومی را آماده سازی شرایط برای تحویل منابع کتابخانه ای در درب منازل اعضای کتابخانه ها عنوان کرد و گفت: این طرح با همکاری اداره کل پست استان گیلان و در فاز نخست در یکی از شهرهای استان گیلان اجرایی می شود.
اعتماد مردمی موجب موفقیت مجموعه پست بوده است
مدیرکل پست استان گیلان نیز در این نشست اعتماد مردم را بزرگترین سرمایه پست عنوان کرد و گفت: این مجموعه نیز با تکیه بر اعتماد و ارتباط دو سویه مردمی توانسته است در امور محوله که همان ارسال مرسولات پستی به اقصی نقاط کشور و جهان است موفقیت های چشمگیری بدست آورده و نظر مخاطبین پرشمار خود را جلب نماید.
مهدی سبحانی به شرایط حساس فعلی و همه گیری کرونا نیز اشاره کرد و گفت: حجم عظیم استقبال مردمی از تجارت های الکترونیکی و فروشگاه های مجازی که به دنبال آن استفاده از ظرفیت پست نیز به عنوان ایمن ترین راه انتقال مرسولات را نیز به همراه داشته، تجربه های جدیدی را برای کارکنان این مرکز رقم زد و با افزایش ظرفیت پوشش خدمات رسانی به شش برابر موجب رضایتمندی مراجعین شد.
سبحانی در ادامه به ضرورت نهادیه کردن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی برای رسیدن به آگاهی های اجتماعی اشاره کرد و کتاب را اصلی ترین ابزار توسعه در این حوزه دانست. وی با تشکر از اقدامات مثبت و سازنده و خلاقانه مجموعه کتابخانه های عمومی برای گسترش فرهنگ مطالعه در استان گیلان از آمادگی خود برای همکاری های گسترده با موضوع کتاب و کتابخوانی خبرداد و گفت: پیشنهادات مشترک در قالب تفاهم نامه مشترک به فاز اجرایی درآمده و مردم از این امتیازات بهره مند شوند.
گفتنی است بیان دیدگاه های معاونین و مسئولین دو مجموعه در خصوص نحوه تعامل بیشتر دو دستگاه در حوزه اجرای برنامه های مشترک و استفاده از امکانات و توانمندی های دوجانبه از پایانبخش این نشست ویژه بود.