مراکز خدمات جامع سلامت ۱۶ ساعته ، نقش موثری در غربالگری و بیمار یابی دارند
مراکز خدمات جامع سلامت ۱۶ ساعته ، نقش موثری در غربالگری و بیمار یابی دارند
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در چهل و هفتمین وبینار گزارش صبحگاهی هماهنگی و بررسی روند اجرای طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی ، گفت ؛ مراکز خدمات جامع سلامت 16 ساعته ، نقش موثری در غربالگری و بیمار یابی دارند .

گیرا آنلاین-  دکتر آبتین حیدرزاده – معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ، با اشاره به مثمر ثمر بودن بررسی اطرافیان موارد مثبت در کنترل بیماری کرونا ، اظهار داشت : شناسایی به موقع موارد مثبت، بررسی افراد در معرض تماس با فرد مبتلاء ، رعایت قرنطینه و جدا سازی افراد مثبت در کنترل و پیشگیری از بیماری بسیار حایز اهمیت است.

وی با بیان اینکه مراکز خدمات جامع سلامت ۱۶ ساعته ، نقش موثری در غربالگری ، بیمار یابی و جلوگیری از بستری شدن بیماران در مراکز درمانی دارند، اظهار داشت : با اجرای دقیق بیماریابی و شناسایی بهنگام موارد مشکوک، و ارایه خدمات بهنگام و جداسازی بیماران (مراقبت در منزل و ارجاع به بیمارستان) و همچنین ردیابی تماس در این مراکز ضمن کاهش بار بیماران بستری در بیمارستان  ها ، مراقبت با کیفیت مناسب توسط تیم مراقبتی در منزل انجام خواهد گرفت.

دکتر حیدرزاده در ادامه با تاکید بر  نظارت و  برنامه ریزی دقیق جهت انجام برنامه ردیابی تماس، قرنطینه و ایزوله کردن موارد ابتلاء و مشکوک به ویژه  در گروه های پر خطر ، از دریافت مرحله دوم  واکسن کرونا  به تعداد هزار و ۴۰۰ تن در استان همزمان با سراسر کشور، خبر داد .

 وی یاد آور شد؛ در مرحله دوم به کارکنان بخش درمان، جانبازان، گروه سالمندان و معلولان ذهنی (در سرای سالمندان و اماکن تحت نظارت بهزیستی ) و سالمندانی که  دارای یک بیماری زمینه ای می باشند، واکسن تزریق می شود.

 لازم به ذکر است: چهل و هفتمین وبینار گزارش صبحگاهی با محوریت ” کرونا و درآمد شبکه ها و آمادگی لازم جهت مقابله با ویروس جهش یافته انگلیسی در استان ” با حضور دکتر آبتین حیدرزاده-  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، مدیران مالی و مسوول گسترش شبکه های بهداشت و درمان تابعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سالن اجلاس معاونت بهداشتی دانشگاه برگزار شد.