جلسه هماهنگی واکسیناسیون سالمندان تحت مراقبت درمراکز توانبخشی برگزار شد
جلسه هماهنگی واکسیناسیون سالمندان تحت مراقبت درمراکز توانبخشی برگزار شد
جلسه هماهنگی با محوریت اجرای برنامه ایمن سازی کووید – 19 در مراکز توانبخشی و مراقبت از سالمندان، برگزار شد.

گیرا آنلاین-  در این جلسه دکتر آبتین حیدرزاده – معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان  با تاکید بر لزوم هماهنگی، همکاری و تعامل سازمان بهریستی و دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در خصوص اهمیت مراقبت و کنترل بیماری در گروه های سالمندی و آسیب پذیر تحت پوشش سازمان بهزیستی به خصوص واکسیناسیون کووید ۱۹ مطالبی را مورد توجه قرار داد.

معاون بهداشتی دانشگاه بر ایجاد شرایط و تامین امکانات لازم جهت اجرای برنامه و مراقبت بعد از ایمن سازی، تاکید کرد و  همکاری اورژانس ۱۱۵ با سایر ارگان ها را از الزامات اجرای برنامه دانست.

وی اظهار داشت: قبل از اجرای واکسیناسیون، کارشناسان، در رشت و شهرستان های تابعه استان باید هماهنگی های لازم را برای حضور و استقرار تیم اورژانس ۱۱۵ در مراکز انجام واکسیناسیون را انجام دهند و در این خصوص، حضور این تیم، تا حداقل ۴ ساعت بعد از اتمام آخرین دوز تزریقی واکسن الزامی است.

دکتر حیدرزاده با بیان اینکه یک مرکز درمانی/ بیمارستان در هر شهرستان، باید به عنوان مرکز معین مراکز شبانه روزی تعیین شود، تصریح کرد: لازم است بیمارستان مذکور از زمان انجام برنامه واکسیناسیون در مرکز مطلع شده و آمادگی خدمت رسانی داشته باشد. برای مراکز شبانه روزی بزرگ، ترجیحاً بیمارستان معین اختصاصی و نزدیک تعیین شود.

معاون بهداشتی دانشگاه با بیان اینکه در مراکز نگهداری که حداقل ۵۰ نفر در آن مقیم هستند تیم اورژانس مستقر خواهد شد، تصریح کرد:تمام دستورالعمل های انتقال و حفظ زنجیره سرد استانی طبق دستورالعمل کشوری تزریق واکسن کووید- ۱۹، باید در زمان انتقال و تزریق واکسن رعایت شود.

گفتنی است؛ جلسه هماهنگی برنامه ایمن سازی سالمندان تحت مراقبت در مراکز سالمندی، امروز-یکشنبه ۱۷ اسفند ماه سال جاری با حضور دکتر آبتین حیدرزاده – معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، معاونان، نمایندگان سازمان بهزیستی، معاونت درمان دانشگاه، اورژانس ۱۱۵  و جمعی از مدیران ، مسوولان و کارشناسان مرتبط معاونت بهداشتی دانشگاه در سالن کنفرانس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.