توجه به خانه دار شدن شهروندان در مناطق کم برخوردار با رعایت استانداردهای ساخت‌وساز
توجه به خانه دار شدن شهروندان در مناطق کم برخوردار با رعایت استانداردهای ساخت‌وساز
بررسی نحوه صدور پروانه برای املاک نسقی

گیرا آنلاین– به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت امیر حسین علوی رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری رشت در این جلسه همانند جلسات قبلی با دعوت از معاونان، مدیران و مشاوران کمیسیون به بررسی لایحه ارسالی از سوی شهرداری برای تعیین ارزش منطقه‌ای و تعرفه‌های مورد نظر و بحث دارای پروانه شدن ساختمان‌های نسقی پرداخت گفت: باید شرایطی فراهم شود تا ساختمان‌های نسقی هم قبل از ساخت دارای پروانه شوند تا ساختمان‌هایی ساخته شود که از لحاظ ایمنی، استحکام بنا و شهرسازی قابلیت مناسب داشته باشند و تحت نظارت ساخته شوند تا مردم با اطمینان بتوانند نسبت به خرید و فروش اینگونه ملک‌ها اقدام نمایند و در مواقع بروز بحران‌هایی مانند زلزله خدای ناکرده آسیب‌های مالی و جانی برای مردم در پی نداشته باشند و در سه هفته اخیر هفته ای سه جلسه و در مجموع هفت جلسه برای نهایی شدن دفترچه عوارض و اعمال اصلاحات و همچنین تعرفه بهای خدمات انجام شده است که باید به نتیجه مطلوب برسد.

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری در این جلسه افزودبر قراری تعرفه‌ها و ارزش منطقه‌ای مناسب و از روی عدالت برای مناطق مختلف شهر رشت سبب رونق ساخت‌وساز و برخورداری همه مردم از مزایا شهرداری می‌شود. نباید این طور باشد که کسی که در منطقه کم برخوردار و محروم رشتم خواهد خانه‌ای برای زندگی خود و خانواده‌اش بسازد و آرزوی چندین ساله خانه دار شدنش را تحقق بخشد و همان هزینه‌ای را پرداخت کند که فرضاً یک نفر در گلسار و منظریه می‌پردازد. باید این تعرفه متناسب و قابل قبول‌تر و درست مطابق ارزش منطقه و نوع ساخت‌وساز متغیر باشد وی وجود عدالت برای همه مردم رشت از جمله در امر ساخت‌وساز را بسیار ضروری و مهم دانست.

امیرحسین علوی با بررسی موارد تشویقی و امتیازات ویژه با اشاره به تشویقی های جدید بر اساس مطالعات انجام شده و رفع نقایص بسته های پیشنهادی گذشته و اصلاح روند اعمال تشویقی عقب نشینی های حوزه ساخت و سازبرای کسانی که نسبت به دریافت پروانه با رعایت راسط مشخص شده می‌پردازند لزوم ایجاد شرایط مناسب برای اینکه تمام مردم رشت بتوانند به سمت خانه دار شدن بروند را تاکید کرد و  به ارائه راهکار برای سهولت اخذ محوز حفاری ها برای حق انشعابات دستگاه های خدمات رسان، آب، برق و گاز برای خانه های نسقی تاکید کرد و اصلاحات انجام شده در عوارض کسب و پیشه را به نفع شهروندان دانست.

وی افزود باید شرایطی فراهم شود تا مردم در مناطق کم برخوردار هم بتوانند با شرایط استاندارد به سمت و سویی بروند که بتوانند خانه مناسب خریداری نمایند و وظیفه شورا و شهرداری را تسهیل این مهم دانست. تسهیل در صدور پروانه و آسان نمودن شرایط صدور پروانه در بحث‌های کارشناسی که در جلسه انجام می‌شود و تاکنون نزدیک به هفت جلسه مستمر صورت گرفته در کمیسیون عمران را شاخصی برای کمک به تصویب این لایحه بسیار مهم که بر زندگی مردم و ساخت‌وساز شهر رشت تأثیر مستقیم دارد را مهم دانست.

در این جلسه معاونین و مدیران و مشاوران شهرداری هم با بررسی بلوک به بلوک مناطق شهر رشت پیشنهاد‌ها و راه‌کارهای اساسی را با رئیس کمیسیون به اشتراک گذاشته و به بررسی نقطه‌به‌نقطه مناطق مختلف شهر رشت پرداختند.