بیش از ۹۵ درصد جمعیت روستایی شهرستان آستانه اشرفیه تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب هستند
بیش از ۹۵ درصد جمعیت روستایی شهرستان آستانه اشرفیه تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب هستند
هم اکنون با تقویت فشاردر شبکه توزیع آب صفرابسته و ایجاد یک ایستگاه پمپاژ جدید، 25 لیتر در ثانیه حجم آب این حوزه افزایش یافت که 22 روستا از آن بهره مند هستند.

گیرا آنلاین–  به گزارش دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان گیلان، مدیرعامل این شرکت در دیدار با امام جمعه شهرستان آستانه اشرفیه جمعیت تحت پوشش خدمات این شرکت در حوزه روستایی را بیش از ۹۵ درصد و در حوزه شهری آستانه اشرفیه ۹۹ درصد اعلام کرد.

سید محسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان با بیان اینکه هدف از سفرهای شهرستانی بررسی مسائل و مشکلات حوزه آب و فاضلاب در شهرستانها می باشد افزود: با توجه به یکپارچه سازی شرکتهای آب و فاضلاب شهری و روستایی ، هم اکنون خدمات بصورت یکپارچه ارائه می شود که در راستای ارتقاء سطح کیفی خدمات، اقدامات خوبی انجام شده است.

وی در ادامه گفت : ۸۶ روستای بالای ۲۰ خانوار آستانه اشرفیه از مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان گیلان می باشد که آمار قابل توجهی در استان است و بیش از ۹۵ درصد جمعیت روستایی شهرستان و ۹۹ درصد جمعیت شهری آستانه اشرفیه از خدمات این شرکت بهره مند هستند.

مدیرعامل آبفای گیلان با تأکید بر اینکه هدف از یکپارچه سازی شرکتهای ارتقاء سطح خدمات می باشد تصریح کرد: سایت های آبرسانی روستایی از جمله سایت شهید خوش سیرت که از اصلی ترین مجتمع های آبرسانی در حوزه روستاها می باشد ارتقاء یافتند و حدود ۱۰۰ لیتر بر ثانیه بر ظرفیت تولید آب این سایت افزوده شد که منجر به افزایش فشار آب در شبکه توزیع روستاهای آستانه اشرفیه، لاهیجان و بخشی از لنگرود شد.

وی همچنین افزود: هم اکنون با تقویت فشاردر شبکه توزیع آب صفرابسته و ایجاد یک ایستگاه پمپاژ جدید، ۲۵ لیتر در ثانیه حجم آب این حوزه افزایش یافت که ۲۲ روستا از آن بهره مند هستند.

مدیرعامل آبفای گیلان از دیگر اقدامات ارزشمند این شرکت به بهره برداری از فاز اول مدول دوم تصفیه خانه بزرگ آب گیلان اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش ظرفیت تولید آب این تصفیه خانه، سهمیه آب شهرستانهای برخوردار از تصفیه خانه بزرگ آب گیلان از جمله آستانه اشرفیه افزایش یافت .

وی با اعلام این نوید که در پی بهره برداری کامل از مدول دوم تصفیه خانه بزرگ آب گیلان، کیفیت و کمیت آب روستاهای این منطقه بهتر خواهد شد افزود: نصب مستقیم پمپ بر روی شبکه توزیع آب در روستاها ضمن ایجاد کدورت در آب، موجب کاهش فشار آب سایر مشترکین می شود  و خلاف قانون می باشد.

سپس امام جمعه شهرستان آستانه اشرفیه با تأکید بر اینکه از آب بعنوان حیات در قرآن نیز یاد شده ، بر اهمیت آن در زندگی فردی اشاره کرد و گفت: آب مایه حیاتی و از مایجتاج ضروری زندگی بشری است .

وی با اشاره به کیفیت آب در نقاط مختلف گیلان بدلیل بافت جغرافیایی اظهار داشت: امیدواریم ثمره این پیگیری و حضور مسئولین در شهرستان ، ارتقاء کیفیت و کمیت آب در آستانه اشرفیه باشد.

امام جمعه شهرستان آستانه اشرفیه همچنین افزایش ساخت و سازها در روستاها را عامل کاهش فشار آب در شبکه توزیع دانست و گفت: توقع مردم برای داشتن آب بهداشتی و سالم به حق است و شیوع ویروس کرونا مزید برعلت برای افزایش مصرف آب شده است.

وی همچنین گفت: در خطبه های نماز به اقدامات ارزشمند شرکت آب و فاضلاب گیلان در راستای تأمین آب پایدار و همچنین آسیبهای ناشی از نصب مستقیم پمپ بر روی شبکه توزیع آب اشاره خواهد نمود.