برگزاری مراسم دهه آخر صفر در ۱۸۰ بقعه متبرکه گیلان
برگزاری مراسم دهه آخر صفر در ۱۸۰ بقعه متبرکه گیلان
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان تاکید کرد: حضور افراد برای شرکت در این مراسم هم مشروط به استفاده از ماسک و دستکش است.

گیرا آنلاین- مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: امسال مراسم دهه آخر صفر به صورت محدود در ۱۸۰ بقعه گیلان برگزار می شود.
حجت الاسلام ستار علیزاده با تسلیت ایام رحلت حضرت محمد(صلی الله علیه و آله)، شهادت امام حسن (علیه السلام) و امام رضا (علیه السلام)، اظهارکرد: همه ساله مراسم عزاداری دهه پایانی صفر همزمان با سراسر کشور در بقاع متبرکه گیلان برگزار می شد اما امسال به خاطر شیوع ویروس کرونا و وضع هشدار قرمز در گیلان امکان برگزاری مراسم مانند سال قبل وجود ندارد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری دهه پایانی صفر در ۵۰۰ بقعه متبرکه مجری طرح بصیرت عاشورایی در سال گذشته، گفت: امسال مراسم دهه آخر صفر به صورت محدود در ۱۸۰ بقعه گیلان برگزار می شود.
وی با بیان اینکه امسال مانند سال قبل همایش لبیک یا رسول الله در بقاع متبرکه برگزار نمی‌شود، گفت: بقاع متبرکه دارای صحن و یا سالن با رعایت شیوه نامه های بهداشتی مراسم عزاداری حضرت رسول اکرم(صلی الله علیه و آله وسلم) را برگزار می کنند.
علیزاده خاطرنشان کرد: قرائت زیارت از بعید حضرت رسول اکرم(صلی الله علیه و آله وسلام) در ۲۱۰ بقعه متبرکه برگزار میشود که عموم این مراسم بدون مستمع و با پخش از طریق شبکه های اجتماعی اینستاگرام و آپارت صورت می گیرد.
وی با بیان اینکه زیارت ضریح بقاع متبرکه همچنان تا زمان برطرف شدن خطر کرونا از سوی ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا ممنوع است، گفت: بقاع متبرکه مجری مراسم حضوری قرائت از بعید حضرت رسول اکرم(صلی الله علیه و آله وسلام) و مراسم عزاداری امام حسن(علیه السلام) و امام رضا(علیه السلام) که نزدیک به ۸۰ بقعه متبرکه هستند قبل از برگزاری مراسم ضدعفونی می شوند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان تاکید کرد: حضور افراد برای شرکت در این مراسم هم مشروط به استفاده از ماسک و دستکش است.
وی با اشاره به لزوم رعایت شیوه های نامه های بهداشتی مانند روزهای اول مقابله با این ویروس خطرناک از سوی آحاد جامعه گفت: درب بقاع متبرکه و حرم امامزادگان در ایام کرونا شاید در ظاهر بسته باشد اما خدام افتخاری و اعضای مراکز افق این اماکن مقدس با فراهم کردن بسته های کم معیشتی و ملزومات بهداشتی و کارگاه تولید و توزیع ماسک در خطوط اوله مبارزه با کرونا بودند.
علیزاده، خدمت رسانی در حوزه ارتقای معنویت جامعه را یکی از کارکردهای بقاع متبرکه دانست و گفت: امداد و یاری به مجموعه مدیریت کشور در حوزه های سلامت و فرهنگ از مهمترین تکالیف مدیران و اعضای مراکز افق بقاع متبرکه است که در ایام مقابله با کرونا و یا خدمات رسانی به آسیب دیدگان ناشی از سیل و زلزله به خوبی به نمایش گذاشته شد.