Sunday, 24 January , 2021
امروز : یکشنبه, ۵ بهمن , ۱۳۹۹ - 11 جماد ثاني 1442
شناسه خبر : 5733
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, استان ها, خبری, گیلان, ویژه تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴ | | ارسال توسط :
هم زمان با بسیج ملّی تغذیه انجام شد:

انجام ویزیت رایگان در درمانگاه تغذیه مرکز آموزشی درمانی ولایت رشت

هم زمان با بسیج ملّی تغذیه، خدمات رایگان به مراجعان، در درمانگاه تغذیه مرکز آموزشی و درمانی ولایت رشت، ارایه شد.
انجام ویزیت رایگان در درمانگاه تغذیه مرکز آموزشی درمانی ولایت رشت

گیرا آنلاین– به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(وب دا): یازدهمین بسیج ملّی تغذیه برای پیشگیری از کرونا با تغذیه سالم در مرکز سوانح سوختگی ولایت رشت گرامی داشته شد. دراین خصوص، با برپایی درمانگاه تغذیه، تعدادی از بیماران و پرسنل  مرکز از ویزیت رایگان بهره مند شدند.

تغذیه و کرونا

یکی از عوارض احتمالی شیوع بیماری کرونا و خانه نشینی در بیشتر ساعات روز، چاقی و اضافه وزن است. از طرف دیگر ابتلا به چاقی، می تواند زمینه ساز بیماری های دیگر مانند دیابت و افزایش فشار خون شود. رژیم غذایی مناسب در صورت همراهی با فعالیت بدنی منظم در منزل نقش بسیار مهمی در کاهش وزن افراد چاق، حفظ وزن متعادل و جلوگیری از چاقی بر عهده دارد. برای پیشگیری از پدیده چاقی رعایت نکات زیر کمک کننده است:

۱-    رعایت دو اصل تعادل (به معنای مصرف مقادیر کافی از مواد مورد نیاز برای حفظ سلامت بدن) و تنوع (مصرف تمام گروه های اصلی مواد غذایی) در برنامه غذایی روزانه

۲-     مصرف وعده های غذایی اصلی در یک ساع مشخص (نظم در غذا خوردن)

۳-       مصرف حداقل ۲ واحد میوه در روز

۴-      مصرف سبزی خوردن و سالاد همراه غذا

۵-    در دسترس قرار ندادن تنقلات به منظور جلوگیری از ریزه خواری

۶-     کاهش مصرف غذاهای سرخ شده و چرب نسبت به زمان های فعالیت در خارج از منزل

۷-    عدم مصرف غذاهای آماده و فست فود

۸-    عدم مصرف نوشیدنی های گاز دار و آب میوه های صنعتی

۹-    برنامه ریزی برای خواب منظم

۱۰- پرهیز از مصرف نوشیدنی ها و خوردنی های محرک و بر هم زننده خواب مانند قهوه، نسکافه و شکلات تلخ در ساعات عصر و شب

همچنین به منظور افزایش سطح ایمنی بدن، روزانه از منابع غذایی ویتامین C شامل انواع میوه ها و سبزیجات از جمله سبزیجات برگ سبز مانند سبزی خوردن، انواع کلم، گوجه فرنگی، انواع مرکبات و دیگر میوه ها و سبزی ها استفاده کنید. منابع غذایی ویتامین A و E نیز در تقویت سیستم ایمنی تاثیر گذار هستند. از منابع غذایی ویتامین آ به انواع میوه ها و سبزیجات زرد و نارنجی رنگ مانند هویج، کدو حلوایی، موز و انواع مرکبات، تخم مرغ، شیر و لبنیات و از منابع غذایی ویتامین ای به انواع روغن های مایع مانند آفتاب گردان، ذرت، کانولا و … می توان اشاره کرد.

از خوردن غذاهای چرب و شورمانند انواع تنقلات شور، انواع کنسرو ها و شور ها، انواع سوسیس و کالباس، غذاهای آماده و فست فود ها خودداری کنید و با توجه به این که ویروس کرونا به دمای معمولی پخت (۷۰ درجه سانتی گراد ) حساس هستند، به عنوان یک اصل کلی از مصرف محصولات حیوانی به صورت خام و کامل پخته نشده اجتناب شود. همچنین از خرید مواد غذایی به صورت فله ای، باز و بدون بسته بندی تا حد امکان خودداری شود و قبل از مصرف بسته ها نیز شسته شوند.

گفتنی است؛ یازدهمین بسیج ملی تغذیه  ۱۵ لغایت ۳۰ دی ماه جاری، با شعار “پیشگیری از کرونا با تغذیه سالم” نامگذاری شده است.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.