از بروز خسارت ۷۰ میلیارد ریالی به صنعت برق و بیت المال جلوگیری بعمل آمد
از بروز خسارت ۷۰ میلیارد ریالی به صنعت برق و بیت المال جلوگیری بعمل آمد
توزیع برق گیلان
گیرا آنلاین– مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان از تخصیص ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار جهت پیشگیری از استهلاک و خسارت ۷۰ میلیارد ریالی به ترانسفورماتورهای برق در شبکه های توزیع از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون خبر داد .

رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان ضمن تشکر از همراهی و همکاری مشترکین محترم گفت : در راستای تامین برق پایدار و تداوم و استمرار پایداری شبکه های توزیع برق ،مجموعه اقدامات گسترده ای از سوی شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان در دست اقدام و پیگیری می باشد که از جمله این اقدامات مهم می توان به تعمیر و تعویض به موقع تجهیزات فرسوده  و کنترل مضاعف و دائمی تجهیزات فنی و الکتریکی این شرکت همانند ترانسفورماتورها، در شبکه های توزیع برق کل استان اشاره نمود.

محمد اسماعیل هنرمند افزود : ترانسفورماتورها به دلایل مختلفی خراب و مستهلک می شوند و این امر ممکن است به دلیل اضافه بار بیش از حد بر روی ترانسفورماتور ، اتصال کوتاه در نزدیکی ترانسفورماتور و شرایط خاص جوی و اقلیمی باشد، اما غالباً خرابی زودرس ترانسفورماتور به دلیل عدم مراقبت صحیح و نبود برنامه منظم بازرسی و نگهداری اتفاق خواهد افتاد.

 وی اظهار داشت : با لحاظ به شرایط اقلیمی و آب و هوائی استان گیلان تجهیزات فنی و الکتریکی این شرکت اعم از ترانس ،تابلو و پست های توزیع به مراتب بیش از سایر نقاط کشور در معرض ،تخریب و خوردگی قرار میگیرند که در این راستا این شرکت در تلاش است با اجرای طرح های بهینه سازی هزینه های تعمیرات ترانسفورماتورهای توزیع و با استفاده از برنامه تعمیرات پیشگیرانه (pm) و همچنین تدوین برنامه های بازدید دوره ای در بازه زمانی معین ،بروز و تحمیل خسارتهای ناشی از موارد فوق را به حداقل ممکن برساند .

محمد اسماعیل هنرمند اذعان داشت : خرابی کامل ترانسفورماتورها به دلایل متعدد به راحتی می تواند خسارات جبران ناپذیری را به شرکت های توزیع تحمیل و موجب ناپایداری شبکه و عدم رضایتمندی مشترکین محترم شود.

 هنرمند در این راستا تاکید کرد : جهت پیشگیری از این موضوع شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان با تعمیر و به روزآوری بیش از ۸۶ دستگاه ترانس در کل شبکه های توزیع استان و همچنین صرف هزینه ای معادل ۸ میلیارد ریال جهت نگهداری،تعمیرکارگاهی و اضطراری این تعداد ترانس از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون موفق به جلوگیری از بروز خسارتی بیش از ۶۰ میلیارد و هفتصد میلیون ریال به صنعت برق استان و بیت المال شده است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان یادآور شد : با توجه به شرایط ویژه  تامین گاز نیروگاههای برق سراسر کشور، مشترکین محترم میتوانند با مدیریت مصرف برق در فصل زمستان با روشهای بسیار ساده مثل خاموش کردن حداقل یک لامپ اضافه ،کم کردن روشنایی پارکینگ آپارتمانها  و کاهش یک درجه ای وسایل گرمایشی، در پایداری شبکه های توزیع برق نقش بسزائی را ایفا نمایند تا کلیه هموطنان مان در سراسر کشور  در فصل سرد، از خانه ای گرم و روشن بهره مند شوند.

وی در پایان تصریح کرد: ساده ترین و سریعترین راه برای اعلام خاموشی‌ها و مشکلات در حوزه برق، دانلود و نصب اپلیکیشن برق من است که از طریق سایت این شرکت به آدرس www.gilanpdc.ir   و یا کافه بازار قابل دسترس می باشد.