جذب بیش از ۷۵۰ جلد کتاب اهدایی برای استفاده دوستداران یار مهربان
جذب بیش از ۷۵۰ جلد کتاب اهدایی برای استفاده دوستداران یار مهربان
به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان،

گیرا آنلاین- مسئول و کتابدار کتابخانه حکیم فردوسی دهستان کلشتر شهرستان رودبار با تشریح فعالیت‌های متنوع خود، از جذب بیش از ۷۵۰ جلد کتاب به ارزش بیش از ۱۳۰ میلیون ریال برای استفاده کودکان و نوجوانان این دهستان و عموم علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی خبر داد.

سهیلا آقایی، مسئول و کتابدار کتابخانه حکیم فردوسی دهستان کلشتر شهرستان رودبار است که در زمینه جذب کتاب‌های اهدایی نیکوکاران و حامیان کتاب اقدامات ارزشمندی به انجام رسانده و با جلب این کتب اهدایی توانسته نیازهای مطالعاتی اعضای کتابخانه را برآورده کند.

کتابدار کتابخانه عمومی دهستان کلشتر در گفتگو با روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان به موقعیت جغرافیایی این منطقه زیبا در استان گیلان اشاره کرد و گفت: کلشتر یکی از دیدنی‌های رودبار است که در سه کیلومتری این شهر و در کوهپایه‌های البرز غربی واقع شده است و حدود ۵۵۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد. این روستا به دلیل داشتن آب و هوایی معتدل و شبه‌مدیترانه‌ای یکی از خوش‌آب‌وهواترین مناطق شهرستان رودبار است که وزش نسیم از لابه‌لای درختان نقره‌ای زیتون روح هر انسانی را نوازش می‌کند.

این کتابدار پیشه اصلی مردم روستای کلشتر را از دیرباز کشاورزی و دامداری عنوان کرد که با وجود باغ‌های زیتون و مزارع کشت گندم و جو بیشتر مردم به این حرفه می پردازند.

کتابخانه کلشتر مکانی مناسب برای حضور کودکان و نوجوانان این دهستان
مسئول کتابخانه عمومی حکیم فردوسی اظهار داشت: کتابخانه عمومی کلشتر با زیربنای ۱۹۵ مترمربع در سال ۱۳۷۵ تأسیس و به مکانی مناسب برای حضور کودکان و نوجوانان این منطقه برای گذراندن اوقات فراغت تبدیل شد. این کتابخانه با تجهیز به امکانات لازم برای استفاده اعضا و عموم دوستداران یار مهربان توانست مخاطبین فراوانی از اهالی این دهستان را جذب و نیازهای آنان را تأمین کند.

کمبود کتاب من را برآن داشت تا با ناشرین و خیرین تماس برقرار کنم
آقایی همچنین به برخی از محدودیت‌ها برای رفع نیازهای علاقه‌مندان به کتاب در این کتابخانه نیز اشاره کرد و گفت: باتوجه به کمبود منابع در کتابخانه حکیم فردوسی کلشتر و مواجهه با مراجعانی که قادر به تأمین منابع درخواستی‌شان نبودم، در سال ۱۳۹۶ شروع به ارسال پست الکترونیک و تماس با برخی از ناشرین و صاحبان مؤسسات علمی-آموزشی کردم و بعد از گذشت مدتی، این تماس‌ها منجر به نتایج خوبی برای تأمین بخشی از کتاب‌های درخواستی اعضا شد.

وی حضور برخی از ناشرین و خیرین نیک‌اندیش در کتابخانه و اهدای کتاب به این مجموعه را اقدامی ارزشمند از سوی آنان توصیف کرد و با بیان اینکه تاکنون موفق به جذب بیش از ۷۵۰ جلد کتاب در رده‌های مختلف علمی، ویژه سنین کودک، نوجوان و بزرگسال شده است، افزود: طبق برآورد اولیه ارزش ریالی این منابع در حدود ۱۳۰ میلیون ریال تخمین زده می‌شود که نشان‌دهنده توجه این نیک‌اندیشان به کتابخانه و اعضای آن بوده است.

مسئول کتابخانه حکیم فردوسی کلشتر جذب کتاب‌های اهدایی از مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، انتشارات خیلی سبز و چندین تن از خیرین و نیک‌اندیشان استان را بخشی از این تلاش‌ها برشمرد و گفت: همچنان در تلاش هستم از طریق رایزنی با ناشرین و برخی از خیرین منابع بیشتری برای رفع نیازهای اعضا جذب کنم.

ایجاد صفحه مجازی کتابخانه در دوران همه‌گیری بیماری کرونا
سهیلا آقایی در ادامه به راه‌اندازی صفحه مجازی این کتابخانه در شبکه اجتماعی اینستاگرام با شناسه keleshterpl نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به همه‌گیری بیماری کرونا و منع استفاده از ظرفیت کامل کتابخانه‌ها در این روزها با راه‌اندازی این صفحه مجازی ضمن معرفی کتاب‌های موجود در کتابخانه، برنامه‌های مختلفی را برای دوستداران یار مهربان برگزار می‌کنم.

وی در پایان صحبت‌های خود با آرزوی پایان یافتن بیماری کرونا در سراسر جهان، اظهار امیدواری کرد بتواند شاهد حضور دوستداران کتاب، کودکان و نوجوانان در کتابخانه باشد.