گیرا آنلاین- به گزارش روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، اداره کل بازرسی، نظارت و ارزیابی عملکرد مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری به استناد نظامنامه مدیریت ارتباطات مردمی در بستر سامد و همچنین آیین نامه ها و دستورالعمل اجرایی مواد ۸۱ و ۸۲ قانون مدیریت خدمات کشوری و برنامه جامع اصلاح نظام اداری ابلاغی از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور، هر ساله اقدام به ارزیابی و پایش الکترونیکی عملکرد وزارتخانه ها، سازمان ها و دستگاه های اجرایی در حوزه ارتباطات مردمی می کند که نتایج نهایی آن در جشنواره شهید رجایی منعکس می شود.
شاخص های رسیدگی به ارتباطات مردمی و ارتباطات مردم و دولت به ترتیب با ۱۵ و ۲۰ امتیاز و در مجموع با ۳۵ امتیاز عملکردی، مشتمل بر زیرشاخص هایی همچون درصد پاسخگویی به شکایات، درخواست ها و گزارش های مردمی، متوسط زمان رسیدگی به مطالبات مردمی، کیفیت پاسخگویی، ملاقات مردمی، تعامل و همکاری در راستای حل مشکلات مردمی، درصد رضایت مردم و.. است.
بر همین اساس و پس از اجرای فرایند سنجش و تحلیل داده ها، سازمان تامین اجتماعی در ارزیابی سال ۹۹ (عملکرد سال ۹۸) به ترتیب با کسب ۱۴ و شصت و دو صدم و ۲۰ امتیاز در شاخص های مذکور و با مجموع ۳۴ و شصت و دو صدم از ۳۵ امتیاز و از میان یکصد وزارتخانه، سازمان و دستگاه اجرایی، رتبه پنجم در حوزه ارتباطات مردمی را کسب کرد.