اجرای طرح تولید نان از آرد کامل در سطح استان گیلان
اجرای طرح تولید نان از آرد کامل در سطح استان گیلان
مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه به مناسبت روز جهانی غذا از اجرای طرح تولید نان از آرد کامل خبر داد.

گیرا آنلاین_ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ( گیل وب دا) ؛ مهندس علی رضا نجفی – مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه به مناسبت روز جهانی غذا طی گف و گویی از اجرای طرح تولید آرد و نان کامل خبر داد.

علیرضا نجفی با بیان اینکه استفاده روزانه از نان های سبوس دار به دلیل داشتن فیبر برای سیستم گوارش و رفع بیماری های گوارشی مفید بوده و بسیاری از ریزمغذی های مورد نیاز بدن را فراهم می آورد، گفت ؛ سبوس موجود در آرد و نان های کامل باعث کاهش قند خون شده و از ابتلا به بسیاری از بیماری های غیرواگیر از جمله؛ دیابت ، فشار خون ، قلب و عروق جلوگیری می نماید.

وی در پایان یادآور شد ؛ اداره نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان با صدور مجوزهای بهداشتی برای کارخانجات تولیدکننده آرد در استان ، امکان تولید و عرضه آرد کامل را فراهم آورده و افزایش مصرف نان های سبوس دار نیاز به فرهنگ سازی و همکاری تمامی ارگان های مرتبط دارد.