ضرورت اصلاح قانون شهرداریها منجمله ماده ۱۰۰ / تعیین تکلیف اراضی فاقد سند رسمی در شهر رشت/اهمیت پروژه انتقال فاضلاب به تصفیه خانه فخب و پاکسازی رودخانه ها
ضرورت اصلاح قانون شهرداریها منجمله ماده ۱۰۰ / تعیین تکلیف اراضی فاقد سند رسمی در شهر رشت/اهمیت پروژه انتقال فاضلاب به تصفیه خانه فخب و پاکسازی رودخانه ها
.

گیرا آنلاین_ مهدی فلاح نماینده مجلش شورای اسلامی شهر رشت با یوسف یزدانی مدیر منطقه یک شهرداری رشت دیدار کرد.

در این دیدار یوسف یزدانی مدیر منطقه یک شهرداری رشت در مورد منع قانونی صدور پروانه ساخت برای زمین های نسقی اظهار کرد: مشکل صدور پروانه زمین های نسقی متاسفانه همچنان پابرجا هست و صدور پروانه برای زمین های نسقی امکان پذیر نمی باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: شهروندان امیدوارند در مجلس دوازدهم مشکل صدور پروانه زمین های نسقی با عنایت شما و همکاران محترمتان در مجلس شورای اسلامی علی الخصوص نمایندگان محترم رشت حل و فصل شود.

مدیر منطقه یک شهرداری رشت در مورد ضرورت بازنگری طرح ماده صد قانون شهرداری ها تاکید کرد: با توجه به اینکه بازنگری طرح قانون شهرداری ها مجددا در دستور کار نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی قرار گرفته، درخواست داریم اصلاحاتی به نفع شهروندان و در راستای جلوگیری از ساخت و ساز های خلاف که اساسا با اصول شهرسازی، معماری و قواعد حقوق عمومی مغایرت دارد اصلاح شود.

یزدانی با توجه به اهمیت پروژه جمع آوری و انتقال فاضلاب شهری به تصفیه خانه فخب گفت: طرح جمع آوری و انتقال فاضلاب شهری به تصفیه خانه فخب از پروژه های مهمی است که به نوبه خود در کاهش مشکلات زیست محیطی در محله فخب حائز اهمیت می باشد و به طور قابل توجه ای مسائل زیست محیطی شهروندان را رو به بهبودی قرار می دهد.

مدیر منطقه یک شهرداری رشت در مورد لایروبی رودخانه های زرجوب و گوهررود توسط شهرداری رشت بیان کرد: در یک سال گذشته رودخانه های گوهررود و زرجوب شهر رشت با دستور دکتر شوقی شهردار محترم رشت به صورت مداوم و با اکیپ های تخصصی لایروبی شده است.

وی در ادامه افزود: تقویت تصفیه خانه سراوان تاثیر بسزایی در جلوگیری از سرازیر شدن فاضلاب شهری در بستر رودخانه ها سطح شهر دارد و درخواست داریم این اتفاق در مجلس دوازدهم و با حضور شما و دیگر نمایندگان محترم شهر رشت به سرانجام برسد.

یزدانی با توجه به پیشرفت پروژه طرح میثاق شهرداری رشت اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش های شبانه روزی شهردار انقلابی و با همکاری رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر رشت پروژه طرح میثاق با پیشرفت قابل قبولی قرار گرفته و مورد رضایت شهروندان محترم هم بوده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پروژه های طرح میثاق در کنار پروژه رینگ ۹۰ متری در دور شهر می تواند به اندازه قابل توجه ای مشکلات ترافیکی شهر رشت را کاهش دهد.