بیش از ۳ هزار و ۹۰۰ دستگاه كنتور خراب مشتركین آبفای گیلان تعویض شد
بیش از ۳ هزار و ۹۰۰ دستگاه كنتور خراب مشتركین آبفای گیلان تعویض شد
از ابتدای سالجاری تاکنون 3 هزار و 935 دستگاه کنتور خراب مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان گیلان تعویض شد.

گیرا آنلاین_ به گزارش دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان گیلان، علیرضا غیاثی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین راههای جلوگیری از هدررفت آب و کاهش آب بدون درآمد، شناسایی کنتورهای خراب و تعویض به موقع آنهاست، اظهار داشت: طی شش ماهه نخست سالجاری ۳ هزار و ۹۳۵ دستگاه کنتور خراب مشترکین تعویض و ساماندهی شد.

مدیرعامل شرکت آبفای گیلان در ادامه افزود: شناسایی کنتورهای خراب از جمله وظایف مأمورین قرائت کنتور می باشد که تعویض این کنتورها ضمن محاسبه دقیق مصارف مشترکین، تاثیر بسزایی در مدیریت مصرف آب نیز خواهد داشت.

وی همچنین با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده در راستای کاهش آب بدون درآمد و بررسی وضعیت تولید، فروش و هدررفت آب تصریح کرد: طی سالجاری ۴۶۰ کیلومتر از شبکه های آبرسانی شهرهای رشت، لاهیجان، لنگرود، انزلی و سنگر مورد نشت یابی قرار گرفت که منتج به شناسایی ۱۶۰ مورد نشت و رفع نشت به میزان ۹۲ لیتر بر ثانیه گردید.

مدیرعامل آبفای گیلان گفت: نشت یابی شهرهای سیاهکل و ماسال هم در مرحله عقد قرارداد می باشد که در شهر سیاهکل نشت یابی در زون های دارای آب بدون درآمد بالا به طول ۴۵ کیلومتر آغاز شده است.

غیاثی رفع بیش از ۱۵ هزار حادثه ثبت شده در سامانه ۱۲۲ را از دیگر اقدامات مهم جهت جلوگیری از هدررفت آب شرب برشمرد که در راستای بهبود کیفیت آبرسانی به مشترکین، حوادث و اتفاقات شبکه توزیع و انشعابات با هزینه ای بالغ بر ۳۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات جاری مرتفع شد.