افزون بر ۷۸۰ پرونده اعتراض کارفرمایی در هیات تجدید نظر تشخیص مطالبات تامین اجتماعی گیلان رسیدگی شده است
افزون بر ۷۸۰ پرونده اعتراض کارفرمایی در هیات تجدید نظر تشخیص مطالبات تامین اجتماعی گیلان رسیدگی شده است
رئیس اداره وصول حق بیمه تامین اجتماعی گیلان با تاکید بر اینکه هیات های تشخیص مطالبات مرجعی برای صیانت از حقوق کارفرمایان است که در دو سطح بدوی و تجدید نظر فعالیت می نماید از برگزاری متوسط ماهانه بیست جلسه برای رسیدگی به اعتراضهای این قشر در هیات های تجدیدنظر خبر داد

گیرا آنلاین_ به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، فرشاد خوش طالع با بیان اینکه بر اساس ماده ۴۲ قانون تامین اجتماعی در صورتی که کارفرما به میزان حق بیمه و خسارت تاخیر تعیین شده از طرف سازمان معترض باشد میتواند ظرف سی روز از تاریخ ابلاغ اقدام به ثبت اعتراض نماید افزود : این اعتراض با تشکیل پرونده در هیات بدوی تشخیص مطالبات شعبه رسیدگی شده و پس از آن نیز در صورتی که کارفرما مجدداً به رای صادره اعتراض داشته باشد میتواند درخواست رسیدگی در هیات تجدید نظر نماید .

رئیس اداره وصول حق بیمه تامین اجتماعی گیلان با تاکید بر اینکه در واقع هیات ها مرجعی برای صیانت از حقوق کارفرمایان هستند اذعان داشت : در هیات های بدوی شعب نمایندگان کارگر و کارفرما نیز حضور دارند که این امر در هیات های تجدید نظر به شکلی قویتر و با حضور نماینده معرفی شده از سوی تشکلهای کارفرمایی و قوه قضائیه انجام می پذیرد .

وی با بیان اینکه در چهارماهه نخست سالجاری بیش از ۹۷۰ پرونده به هیات تجدید نظر در اداره کل استان ارجاع شده ، اظهار داشت میانگین درخواست های رسیدگی در این مرحله در طول سال بیانگر سهم کمتر از ۷ درصدی اعتراض به بدهی ها توسط کارفرمایان از مجموع بیلان ها و صورتحساب های صادره است به گونه ای که در این مدت با تشکیل ۸۲ جلسه ، از این تعداد ۷۸۸ فقره از پرونده ها رسیدگی گردیده که بیش از ۶۲ درصد آنها با فسخ رای قبلی و ۷ درصد نیز با صدور قرار همراه بوده و در واقع به نفع کارفرما اتمام یافته است .

فرشاد خوش طالع با اشاره به اینکه کمتر از یک سوم پرونده های ارجاع شده به هیات های تشخیص مطالبات تایید رای بدوی داشته اند گفت : بر اساس منشور اخلاقی هیات های تشخیص مطالبات ، رعایت انصاف و عدالت و بی طرفی ، حفظ شأن و کرامت کارفرمایان اعتراض کننده ، داشتن سعه صدر برای استماع دفاعیات و اجتناب از اعمال سلیقه از اصول و مبانی کار هیات ها بوده و تلاش ما حفظ حقوق مخاطبین در این زمینه است که آمار عملکردی ارائه شده بیانگر رویکرد صادقانه اعضاء می باشد .

رئیس اداره وصول حق بیمه تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه بدهی های حق بیمه ناشی از قراردادهای پیمانکاری و بازرسی های دفاتر قانونی شرکت ها از بیشترین موارد مطروحه در هیات تجدید نظر هستند خاطر نشان ساخت به طور متوسط ماهانه ۲۰ جلسه در این حوزه تشکیل و حدود دویست پرونده مورد رسیدگی قرار میگیرد .

شایان ذکر است فرایند ثبت اعتراض و درخواست رسیدگی در هیات ها در سالهای اخیر به شکل غیرحضوری و از طریق ثبت در سامانه es.tamin.ir انجام می پذیرد .