آزمون وکالت طرح تسهیل نه تراز علمی دارد و نه تراز ظرفیتی! 
آزمون وکالت طرح تسهیل نه تراز علمی دارد و نه تراز ظرفیتی! 
رئیس کانون وکلای دادگستری گیلان از افزایش خدمات وکیل معاضدتی بعد از تبلیغات محیطی و میدانی کانون در سطح شهرهای استان خبر داد. 

گیرا آنلاین_ علیرضا امانی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با تبریک روز خبرنگار ابراز داشت: روابط عمومی کانون وکلای گیلان با مدیریت آقای ایمان رنجش فعالیت خود را در بحث رسانه‌ای کردن فعالیت‌ها به نحو شایسته ایفا کرد و در دو مرحله مختلف در شهرستان‌ها مبادرت به نصب بیلبورد و بنرهای تبلیغاتی نمود که بازخورد بسیار خوبی داشت و نتیجه کار افزایش مراجعات به دفاتر وکلای دادگستری و کانون وکلا بود.

وی افزود: دو بنر «بهتره با وکیل تماس بگیری» و «وکیل خود نباشیم» شعارهای ما در این دو بنر بود که مورد توجه قرار گرفت.

رئیس کانون وکلای گیلان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ساختمان شماره ۲ کانون وکلای گیلان در ابتدای بلوار آیت‌الله رودباری رشت به اداره معاضدت تبدیل شده و هر روز در ساعت اداری از ۸ صبح تا ۲ بعد از ظهر وکلا خدمات مشاوره رایگان به مراجعان ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به این‌که در سال ۱۴۰۲ به عنوان روابط عمومی برتر کشور در سطح کانون‌های وکلای دادگستری انتخاب شدیم خاطرنشان کرد: در مدت یک سال گذشته کافه وکیل را افتتاح کردیم و طی چند روز آینده کافه کتاب کانون وکلا نیز مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت. همچنین قصد داریم بخش بین‌الملل را فعال کنیم و تصمیم داریم با برخی کشورهای آسیای میانه به صورت مشخص آذربایجان، ارمنستان و ترکمنستان در گام اول ارتباط برقرار کنیم و در صورت بازخورد مثبت، قرارداد با آنها منعقد خواهیم کرد.

امانی با اشاره به قانون تسهیل کسب و کار که کانون وکلا همیشه مخالف آن بود خاطرنشان کرد: آزمون ۲ سال اخیر را بر اساس مقررات تسهیل برگزار کردیم این مقررات سبب افزایش تعداد کارآموزان شد که البتنه به دلیل شرایط عجیب پذیرش بود. امتیاز قبولی آمون وکالت به هفتاد درصد (۷۰%) امتیاز میانگین نمرات یک درصد (۱%) رسیده است که برای سهمیه‌ای‌ها ۶۰ درصد است. وی با مقایسه شرایط گذشته و فعلی آزمون وکالت ابراز داشت: در گذشته هرسال کمیسیونی متشکل دو نفر از قوه قضائیه و یک نفر از کانون وکلا ظرفیت‌های هر کانون را تعیین می‌کرد. این سبب می‌شد آزمون با متر و معیار برگزار شود.به طور مثال کانون وکلا در آخرین سال قبل این طرح صد نفر وکیل را برای پذیرش کازآموزی تعیین کرد که سطح علمی آزمون را بالا می‌‌برد. قانون تسهیل این تراز را برداشت و تنها آزمونی است که نه تراز علمی دارد و نه تراز ظرفیتی! گفته است هرکسی که هفتاد درصد (۷۰%) معدل میانگین نمرات یک درصد (۱%) آزمون را کسب کند قبول است. دیگر کسی نمی‌داند معدل این فرد چقدر است و ممکن است معدل فرد قبولی هشت باشد. تراز علمی ما از ۶ هزار به ۱۵ هزار تنزل پیدا کرد و این بدان معنا است که با معدل زیر ده هم قبولی داریم. من کارنامه‌هایی داریم که با دو درس سفید قبول شدند. افرادی داریم که با درس منفی حقوق مدنی قبول شدند و قرار است وکیل شود.. این‌ها در نظر داشتند آزمون اختبار پذیرش وکیل را از ما بگیرند که فعلا موفق نشدند.