برگزاری تمرین اطفاء حریق در انبار نفت شهید بهمنی مقدم رشت
برگزاری تمرین اطفاء حریق در انبار نفت شهید بهمنی مقدم رشت
هدف از برگزاری این دوره ها افزایش ضریب ایمنی کارکنان واحد بهداشت و محیط زیست منطقه

گیرا آنلاین- به منظور ارتقاء سطح آگاهی و آمادگی کارکنان ایمنی و آتش نشانی انبار نفت شهید بهمنی مقدم شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان یک دوره تمرین عملی اطفاء حریق برگزار شد .

 علیرضا پیرنژاد ، این تمرین در راستای مقابله با شرایط اضطراری به دو صورت تئوری و عملی اطفاء حریق صبح روز دوشنبه ۲۷ مرداد ماه برای کلیه پرسنل HSE (بهداشت ، ایمنی و محیط زیست) انجام شد .
به گفته وی این دوره یک روزه در ابتداء با آشنایی تعاریف نقطه اشتعال، احتراق و دامنه آتش ، عوامل ایجاد آتش و راه های اصلی اطفاء آن و نهایتاًً با تمرین عملی تزریق فوم با خودروی اطفای حریق ، استفاده از دستگاه تنفسی ، نحوه کارکرد با دستگاه گاز سنج ، تزریق فوم خاموش کننده و تشریح وظایف افراد در زمان سرریز فرآورده و …  صورت گرفت .
گفتنی است در پایان این دوره سرپرست انبار نفت شهید بهمنی مقدم رشت ، عباس دوبحری ، هدف از برگزاری این دوره را افزایش ضریب ایمنی کارکنان واحد بهداشت و محیط زیست منطقه دانست و گفت : « این تمرینات در راستای آشنایی بیشتر کارکنان با مخاطرات ناشی از آتش سوزی و کار ناایمن و راهکار مقابله با آن و انجام کار ایمن انجام شد تا همکاران بتوانند ضمن آشنایی با جدیدترین راه های مقابله با حوادث در شرایط اضطراری عملکرد مطلوبی در شرایط اضطراری داشته باشند  . »