جشن ایتام با حضور ۵۰ کودک در باغ امپراطور رشت برگزار شد
جشن ایتام با حضور ۵۰ کودک در باغ امپراطور رشت برگزار شد
جشن ایتام برای چندمین سال متوالی در روز ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ با حضور ۵۰ کودک گیلانی در باغ امپراطور رشت برگزار شد.

به گزارش گیرا آنلاین به نقل از گیل ابراز مدیر باغ تالار امپراطور رشت در حاشیه این مراسم، اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشن ترویج فرهنگ و سنت حسنه انفاق و ایثار و زنده نگه داشتن روح همدلی میان مردم است تا بخشی از نیازهای این عزیزان برطرف شود.

مهدی خیرخواه، با اشاره به اینکه باغ تالار امپراطور رشت در سال ۱۳۸۰ خریداری شده است افزود: در سال های گذشته در روز سیزدهم فروردین ماه «سیزده بدر» جشن های ویژه برای کودکان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد برگزار می شد؛ اما با اوج گرفتن کارهای این مجتمع گردشگری تصمیم گرفتیم که در روز پانزدهم اردیبهشت این مراسم را برای کودکان برگزار کنیم تا کودکان به دور از هر گونه مزاحمتی و با فراغ بال از فضای زیبای این باغ بهره‌مند شوند.

مدیر باغ تالار امپراطور رشت، اظهار کرد: مساحت این باغ در حدود ۲ هکتار است و اردیبهشت ماه بهترین فصل برای گردشگری در باغ گل هاست.

وی افزود: در این روز برای کمک به برگزاری مراسم جشن هر سه عروس من حضور داشتند و همچنین سه تازه عروس دیگر بنابر اختیارات خود در اینجا حضور پیدا کرده و در این امر خیر کمک رسانی کردند.

خیر خواه، در همین راستا خاطرنشان کرد: پانزدهم اردیبهشت هرسال در این مجتمع به عنوان روز عروس نامگذاری شده است، که هرساله مقرر شد با دعوت دختران از موسسات خیریه که عروسهای آینده جامعه هستند لحظات شادی رو درکنارشان داشته باشیم وبه آنها بگوییم ما خانواده امپراطور خدمتگذارشون هستیم وآنها هرگز تنها نبوده ونیستند. همچنین هدف ما از ایجاد فضای سر سبز در زمینی به مساحت دوهکتاردر مجتمع امپراطور به تفکر لذت بردن از لذت مهمانان ومدعوین و رسیدن به امپراطوری قلبهای بوده وهست.

مهدی خیرخواه، با اشاره به حضور هنرمندان گیلانی مثل آقای «محمد هندی» در این جشن گفت:پس از برگزاری جشن شادی برای کودکان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی اعطای جوایز به ایتام خردسال همراه با تقدیر از آنان انجام شد.