کارگاه آموزشی راهکارهای استخدام و کاریابی برگزار شد
کارگاه آموزشی راهکارهای استخدام و کاریابی برگزار شد
کارگاه آموزشی راهکارهای استخدام و کاریابی توسط موسسه کاریابی بین المللی تندکار در تالار حکمت دانشگاه گیلان در تاریخ ۱۷.۲.۱۴۰۲ برگزار شد.

گیرا آنلاین_ این همایش با هدف بررسی راهکارهای موفقیت در استخدام و کاریابی و به همت موسسه کاریابی بین‌المللی تندکار با همکاری مدیریت فن آوری و کارآفرینی دانشگاه گیلان برگزار گردید. موسسه کاریابی تندکار از سال ۹۵ شروع به فعالیت کرده است. در عرصه ی مشاوره و خدمات کارآفرینی با نام رایمند مدیران پویا و در عرصه ی کاریابی بین المللی با نام موسسه ی کاریابی بین اللمللی تندکار مشغول به فعالیت است . این موسسه طی ۷ سال گذشته به بیش از ۵۰۰۰ نفر خدمات مشاوره شغلی و کارآفرینی در عرصه ی داخلی و بین المللی ارائه داده است.

سخنرانان کارگاه سرکار خانم دکتر تندکار دکترای مدیریت منابع انسانی مدیر کاریابی بین المللی تندکار و مدیر عامل شرکت رایمند مدیران پویا و جناب آقای دکتر پارسا دکترای کارافرینی و رییس هیئت مدیره ی شرکت رایمند مدیران پویا بودند.

کارگاه فوق با سخنرانی آقای دکتر محسن یوسفی پارسا با موضوع مسیر زندگی شغلی آغاز شد. ایشان اشاره فرمودند که اشتغال در سال‌های اخیر سخت تر شده است. سپس به چرخه پیش بینی موفقیت شامل علاقه، استعداد، مهارت و آموزش اشاره کردند. در ادامه به انواع هوش و انواع ردش‌های اشتغال از جمله کارمندی، کارآفرینی، خویش فرمایی پرداختند. و در نهایت چرخ زندگی را شامل کار و درآمد، سلامتی، ارتباطات، خانواده ، سرگرمی، یادگیری و رشد و معنویت دانستند و به ایجاد تعادل در آن تاکید کردند.

سپس خانم دکتر هدیه تندکار با مضمون راهکارهای موفقیت در اشتغال و کاریابی سخنرانی و کارگاه داشتند. در این کارگاه به راه‌های جستجوی شغل از جمله روش‌های آنلاین و آفلاین جستجوی شغل اشاره شد‌. سپس به روش‌های رزومه نویسی و ارائه نمونه های موفق نگارش رزومه پرداختند. در این بخش در جهت اهمیت رزومه اشاره شد که رزومه ویترین شما برای جذب کارفرماست.
در ادامه چگونگی موفقیت در مصاحبه شغلی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و سوالات پرتکرار کارفرمایان در مصاحبه شغلی و چگونگی حضور در این جلسه مطرح شد.
همچنین سایر مهارت‌های مورد نیاز برای موفقیت در کاریابی از جمله مهارت نامه نگاری، مهارت‌های دیجیتال و مهارت‌های ارتباطی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در این کارگاه معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گیلان آقای دکتر نصرتی هم حضور داشتند و در پایان مراسم ضمن تقدیر از تلاش‌های خانم دکتر تندکار مدیر موسسه کاریابی بین المللی تندکار به اهمیت فعالیت کاریابی‌ها و برگزاری مراسمی این چنین جهت ارتقای سطح اشتغال و ایجاد تعادل در عرضه و تقاضای بازار کار اشاره فرمودند.