آیمار ژان کریستین، دانشیار مطالعات ارتباطی در دانشگاه نورث وسترن و مشاور مرکز مطالعات دیجیتالی نژادهای انتقادی، پیشبینی کرد: «متارورس همان مسیر توسعه و تکامل اینترنت است، مانند: Web بر اساس فناوری بلاک چین، Web۳ تکامل بعدی وب است که امکان ایمن سازی اطلاعات و داده ها را به روشی غیرمتمرکز فراهم می کند. این مبنایی برای توانایی پلتفرمها و افراد برای غوطهور شدن در اینترنت از هر مکانی است و حرکت غیرمتمرکز دادهها را امنتر میکند. این «غوطهور شدن» تنها شامل استفاده از هدستهای واقعیت مجازی نمیشود. زیرا همه دستگاههای ما قادر خواهند بود به طور مؤثرتر و ایمنتر، دادهها را انتقال، ذخیره و تولید کنند.
اخبار گیلان
متاورس در سال ۲۰۴۰ متاورس همان طور که طرفداران آن پیش بینی می کنند؛ ظهور خواهد کرد؟
بسیاری از اندیشمندان حوزه فنآوری معتقدند؛ متاورس تا سال ۲۰۴۰ برای بسیاری از افراد جنبه کاملاً فراگیر در زندگی روزمره خواهد داشت. آنها با اشاره به این نکته که انسان ها همیشه انگیزه زیادی برای عبور از مرزها و کشف تجربیات جدید برای رسیدن به پیشرفت و بهبود شرایط زندگی روزمره خود و هم چنین دنبال کردن سود و قدرت را دارند؛ بنابراین، حمله و بدبینی های موجود نسبت به تعامل با اختراعات و فناوری های جدید و صرف بودجه فراوان جهت گسترش و تکامل آن را نیز امری عادی تلقی می کنند.
گیرا آنلاین- به گزارش نشریه ارتباطات، اندرو کخ مدیر اجرایی مؤسسه گاردنر نوشت: «صحبت کردن و نوشتن درباره متاورس در سال ۲۰۲۲ بی شباهت به بحث درباره «اینترنت» در سال ۱۹۷۸ نیست. در آن زمان، هیچ کس واقعاً نمی دانست که یک واقعیت مبتنی بر اینترنت (مجازی یا واقعی) چه شکلی خواهد بود، چه برسد به ۲۰ سال بعد .با توجه به این زمینه و با شناختی که از فراجهان دارم که توسط محیط فضای سایبری شکل گرفته است، من متاورس را چیزی شبیه به نوآوری یا انقلابی بودن اینترنت در دهه ۱۹۷۰ نمیدانم. بلکه من آن را یک جهش تکاملی می بینم.
شاید مفیدتر و مطمئناً هیجانانگیزتر باشد که متاورس را نه به عنوان واقعیت مجازی، بلکه به عنوان یک واقعیت جدید در نظر بگیریم. چیزهایی که در آن جا ایجاد میشوند و کارهایی که ما انتخاب میکنیم در آن جا انجام دهیم، به معنای واقعی، واقعی خواهند بود و در این زمینه می تواند به قلمرویی برای کار و بازی تبدیل شود.
انواع شبیه سازی، دوره های آموزشی و رویدادهای مجازی اولین فرصت های آشکار برای کشف هستند. تولید محتوای همه جانبه جدید برای مصرف کنندگان فرصتی بزرگ برای ارائه دهندگان سرگرمی، ورزش و اخبار است. عامل محدودکننده در ابتدا تجهیزات مورد نیاز است. هدست ها و گوشی ها احتمالا ما را به پذیرش همگانی و فراگیر سوق نمی دهند.
اما ادغام با سایر دستگاهها یا ارائههایی که میتوانند در فضاهای واقعی از طریق دستگاههای تلفن همراه یا دستگاههای تلویزیون نسل بعدی پخش شوند، میتواند دسترسی را خیلی سریع همگانی کند و البته، دنیای جدید مکانی برای ایجاد مالکیت فکری جدید خواهد بود که نه تنها قابل مشاهده، بلکه قابل خرید و فروش است. این همان جایی است که بلاک چین وارد می شود.
جان مکنات، استاد بازنشسته سیاستگذاری عمومی و مدیریت در دانشگاه دلاور، می گوید: «تا حدی میتوانید بسیاری از آن را در زندگی امروز ما ببینید. این بیش تر یک تعریف مجدد از چگونگی وقوع زندگی خواهد بود تا یک دگرگونی تکنولوژیک.
تری هورتون، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت FuturePath LLC، امیدوار است پیش بینی کند: «ما در آینده زندگی خود را در دنیای مجازی سه بعدی تجربه خواهیم کرد. متاورس نحوه و مکان کار، یادگیری، معاشرت، سرگرمی، مسافرت و شرکت در فعالیت های روزانه را تسهیل و مرز بین دنیای مجازی و دنیای فیزیکی را محو خواهد کرد. در حالی که نمیتوانیم آینده را بهطور کامل پیشبینی کنیم، شاخصهایی وجود دارد که تا سال ۲۰۴۰ دنیای کار بهطور فوقالعادهای متحول خواهد شد.
تأثیر آن بر کارفرمایان و کارگران عمیق خواهد بود. در دنیای آینده، کارگران نه تنها از راه دور کار خواهند کرد، بلکه می توانند در هر نقطه از جهان «تلپورت» کنند و کار را در مکان های سه بعدی مجازی مورد علاقه خود تجربه کنند. کارگران توانایی طراحی آواتارها و هولوگرام های خود را خواهند داشت. VR، AR، MR، AIو سایر فناوریهای آیندهنگر که این تعاملات را امکانپذیر میکنند، چنان پیشرفته خواهند بود که تعاملات در متاورس، کاملا تقلیدی از دنیای فیزیکی خواهد بود،
Dirk Lueth، یکی از بنیان گذاران و یکی از مدیران اجرایی Upland، یکی از بزرگ ترین و پویاترین پلتفرم های متاورس که به دنیای واقعی نگاشته شده است، نوشت: «متاورس بخشی از زندگی روزمره ما خواهد شد. ما برای سرگرمی به آن جا می رویم، بخش بزرگی از درآمد خود را با ارائه انواع خدمات، فروش اقلام دیجیتال و فیزیکی و معاشرت با دیگران به-دست می آوریم. متاورس همیشه به عنوان یک همراه با ما خواهد بود، فناوری بسته به وضعیت فعلی ما با یک مجموعه ابزار مناسب ما را با آن ارتباط خواهد داد. حتی ممکن است ایمپلنتهایی داشته باشیم که دستگاههای خارجی را منسوخ کند.
دانیل کاسترو، معاون و مدیر مرکز نوآوری داده در بنیاد فناوری اطلاعات و نوآوری، نوشت: «دیگر خستگی مفرط مفهوم خود را از دست خواهد داد! فضاهای دیجیتالی همه جانبه می تواند تجربه «حضوری» بیشتری را برای افرادی که از راه دور ارتباط برقرار می کنند، ایجاد کند. این امر باعث ایجاد روابط بهتر و ارتباطات سالم تری نسبت به مردم با فناوری امروزی می شود. هم-چنین به افراد اجازه میدهد تا کنترل بیش تری بر نحوه نشان دادن خود به جهان داشته باشند، از طریق آواتارها، لباسهای دیجیتال، مدل مو و غیره، که بیش تر این موارد را مردم خریداری میکنند و یک اقتصاد مجازی پررونق برای سازندگان ایجاد میکند.
جان راب، مالک و تحلیل گر اصلی در گزارش جهانی چریکها، که تقاطع فناوری، جنگ و سیاست را پوشش میدهد، پیشبینی کرد: «۲۰۴۰ ترکیبی از AR/VR خواهد داشت، اما بیشتر AR خواهد بود، با برنامههایی که از پوششهای دیجیتال روی واقعیت موجود استفاده میکنند و این کار به همان سرعتی انجام خواهد شد که روی گوشیهای هوشمند انجام شد، اما با تاثیری چند برابر عرضه میشود. تا سال ۲۰۴۰، این مرکز برای کار و زندگی خصوصی بیش از ۳ میلیارد نفر خواهد بود. تا آن زمان نیم میلیارد نفر از کار، فروش و غیره در این محیط امرار معاش خواهند کرد.
جیم ویت، استاد جامعهشناسی و مردمشناسی و مدیر مؤسسه تحقیقات مهاجرت در دانشگاه جورج میسون، می گوید: «در این راه گامهای نادرستی وجود خواهد داشت (مثلاً، عینک گوگل)، اما ماوراء جهان باقی میماند. این واقعیت که در متاورس میتوانید چیزهایی را تجربه کنید که در «زندگی اول» شما ممکن نیست، هم نوید و هم خطراتش را نشان میدهد. بسیاری از مردم برای اولین بار قدرت متاورس را در جامعه آنلاین Second Life مشاهده خواهند کرد، کاری که قبلا دانشمندان رایانه با استفاده از سخت افزار و نرم افزار تخصصی گران قیمت، تجربیات VR را در آزمایشگاه ها ایجاد می کردند.
گری مارکیونینی، رئیس دانشکده اطلاعات و علوم کتابداری دانشگاه کارولینای شمالی-چپل هیل، پاسخ داد: «انسان ها ذاتاً تمایل دارند تا تجربیات کار و بازی را روز به روز گسترش دهند. این تمایلات با توجه به ویژگی های جسمی، روانی، روحی و اقتصادی افراد و جوامع متفاوت است. فنآوری هایی که کار و بازی را مؤثرتر و سرگرم کننده تر می کند، علاقه و سرمایه گذاری را به خود جلب می کنند. فناوریهای متاورس انواع بسیار زیادی از کاربرد و شخصیسازی را ارائه میدهند که از تقویت شناختی گرفته تا غوطهور شدن شدید احساسی و فرار شدید را شامل میشود.
لینک کوتاه :
https://giraonline.ir/?p=22090
برچسب ها
این مطلب بدون برچسب می باشد.
اخبار گیلان یادواره شهید میرزا کوچک خان در رشت برگزار میشود
در نشست معارفه سرپرست معاونت روابط عمومی استانداری گیلان مطرح شد: روابط عمومی راوی پیشرفت و پل ارتباطی بین مردم و مسئولان است
اخبار گیلان
یادواره شهید میرزا کوچک خان در رشت برگزار میشود
رشت _ دبیر برگزاری پاسداشت مردمی کنگره میرزا کوچک خان جنگلی از یادواره شهید میرزا کوچک خان و شهدای روحانی در رشت خبر داد.
اخبار گیلان
انتصاب مشاور امور رسانه و شهروندی کمیسیون توسعه پایدار شورای شهر رشت
میترا حسابی به عنوان مشاور امور رسانه و شهروندی کمیسیون توسعه پایدار شورای اسلامی شهر رشت منصوب شد.
در نشست معارفه سرپرست معاونت روابط عمومی استانداری گیلان مطرح شد:
روابط عمومی راوی پیشرفت و پل ارتباطی بین مردم و مسئولان است
سرپرست اداره کل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری گیلان گفت: روابط عمومی راوی پیشرفت و موفقیت های دولت در عرصههای مختلف بوده و به عنوان ویترین مجموعه و پل ارتباطی بین مردم و مسوولان است.
ثبت دیدگاه
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
دفتر کل توزیعشده (معروف به زنجیره بلوکی) را به ارمغان میآورد و یا اهمیت آنها را افزایش میدهد. این به این دلیل است که واقعیت مجازی به ارزهای مجازی و سایر اشکال حسابداری و مکانیزم های معاملاتی نیاز دارد. بلاک چین یا گونهای از فناوری دفتر کل توزیعشده، پایه اولیه تبادل در متاورس خواهد بود.
جیم کندی معاون ارشد استراتژی آسوشیتدپرس در پاسخ بهاین سؤال گفت: «این اشتباه است که ظهور متاورس را فقط به عنوان بازتعریفی از شکل جدید زندگی تحت عنوان Second Life، یا محدود به دنیای بازیها بدانیم. مهم این نیست که بدانیم هر چیز از کجا شروع می شود، بلکه این است که بدانیم در نهایت به کجا ختم می شود.