ایران سومین تولید کننده و چهارمین مصرف کننده گاز در دنیاست
ایران سومین تولید کننده و چهارمین مصرف کننده گاز در دنیاست
رشت_مدیرعامل شرکت گاز گیلان با بیان اینکه تلاش همکاران شرکت گاز پایداری در خط انتقال گاز است گفت:ایران سومین تولید کننده گاز و چهارمین مصرف کننده آن در دنیا است.
گیرا آنلاین_ عیسی جمال نیکویی مدیرعامل شرکت گاز گیلان در نشست خبری با رسانه های گروهی استان بمنظور استفاده از ظرفیت رسانه ها جهت فرهنگ سازی مصرف بهینه اظهار داشت:از آنجایی که امروزه گاز نقش مهمی در زندگی انسان دارد پایداری شبکه گاز در مصارف خانگی ، صنعتی ، تجاری و… نیازمند فرهنگ سازی در زمینه مصرف بهینه و مدیریت مصرف است.

وی با تاکید بر نقش رسانه ها در نهادینه کردن فرهنگ مصرف بهینه خاطرنشان کرد:با توجه به اینکه ۹۹ درصد شهرها و ۹۷ درصد روستاها در استان ، بخش صنایع و تجاری نیز از نعمت گاز برخوردار هستند رسانه ها در نهادینه کردن فرهنگ مصرف بهینه می توانند نقش اساسی داشته باشند.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان با اشاره به وابستگی دو انرژی گاز و برق با یکدیگر خاطرنشان کرد:مدیریت مصرف در این دو انرژی موجبات پایداری شبکه و استفاده از آن ها را فراهم می کند.

وی یادآورشد:آموزش مصرف بهینه به دانش آموزان به عنوان جامعه هدف در مدیریت مصرف خانواده ها تاثیرگذار است.

وی با اشاره به عدم موفقیت در راستای تولید گاز به دلیل وجود تحریم ها تصریح کرد:متاسفانه در بخش عرضه شرکت گاز اقدامات خوبی داشته اما در زمینه تولید به دلیل تحریم ها نتوانسته میزان گاز مورد نیاز مصرفی را تولید کند و تولید و مصرف هم تراز نیستند.

جمال نیکویی گفت:عدم هم ترازی بین تولید و مصرف موجبات ناپایداری و حتی قطع گاز را رقم می زند.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان با بیان اینکه امید است در سنوات آتی این کاستی ها جبران شود ، عنوان کرد: میزان مصرف خانگی در آذرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۹ درصد در بخش مصارف خانگی افزایش داشته است که نیازمند فرهنگ سازی در مصرف بهینه است.

وی با بیان اینکه تلاش همکاران شرکت گاز پایداری در خط انتقال گاز است ، بیان کرد:ایران سومین تولید کننده گاز و چهارمین مصرف کننده آن در دنیا است.

وی یادآور شد:متاسفانه به دلیل ارزان بودن انرژی و گرانی تجهیزات ساختمان ، در ساختمان سازی بحث جلوگیری از اتلاف انرژی گاز در نظر گرفته نمی شود که این موضوع موجب افزایش مصرف می شود.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان در توصیه به مردم خاطرنشان کرد:دمای خانه های خود را در سطح ۲۱ درجه سانتیگراد نگه دارند و با رعایت الگوهای مصرف علاوه بر مدیریت هزینه های خود ، شرکت گاز را در پایداری شبکه گاز یاری دهند.

به گفته جمال نیکویی مشترکان خانگی که مصرف گاز آنها در ماه های سرد امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کمتر شود به ازای کاهش هر یک واحد درصد، مشمول تخفيف یا پاداش صرفه جویی معادل ۳ واحد درصد در گازبهای صورتحساب دوره خواهند شد که این تخفیف تا سقف ۴۵ درصد گازبها در صورت حساب آنها اعمال می شود.

  • منبع خبر : لیجار