خبرنگاران پل ارتباطی بین مسئولان و مردم هستند
خبرنگاران پل ارتباطی بین مسئولان و مردم هستند
اخبار گیلان

گیرا آنلاین_مدیر عامل شهر صنعتی رشت در جریان بازدید اصحاب رسانه از تصفیه فاضلاب شهر صنعتی رشت ، ضمن تبریک روز خبرنگار و تبیین رسالت خطیر این قشر فرهیخته اظهار داشت: خبرنگاران با صداقت و آگاهی بخشی در رسانه های وزین خود موجب تنویر افکار عمومی در جامعه شده و اعتماد مردم به آنان، بسیار ارزشمند است.
میر شمس الدین مهدوی با بیان اینکه خبرنگاران پل ارتباطی بین مسئولان و مردم هستند، یاد آور شد: اطلاع رسانی درست و به موقع اصحاب رسانه همواره سبب پیشرفت و ارتقای استان و کشور عزیزمان ایران در عرصه های مختلف فرهنگی، اقتصادی، عمرانی و … خواهد شد.
وی در ادامه با بیان اینکه پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهر صنعتی رشت توسط شرکت شهر صنعتی رشت تعریف و با مشارکت و سرمایه گذاری شرکت زلال ایران آغاز و در دست اجراست،‌ گفت: این پروژه با ظرفیت متوسط ۳۰ هزار مترمکعب در شبانه روز طراحی شده است. وی افزود: این تصفیه خانه به صورت دو فاز چهار مدول و هشت خط جریان پیش‌بینی شده است که در این مرحله یعنی فاز اول شامل ۲ مدول و چهار خط جریان است که هم اکنون در حال احداث است.
مهدوی افزود: ظرفیت هر مدول این تصفیه خانه هفت هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه روز است. وی تصریح کرد: ساختمان های تاسیساتی جانبی و واحد ایستگاه پمپاژ فاضلاب خام ورودی و مخزن ذخیره برای پساب خروجی با ظرفیت پنج هزار متر مکعب مشترک برای دو فاز است که در این مرحله احداث خواهد شد.
مدیر عامل شهر صنعتی رشت تصریح کرد: فاز اول تصفیه خانه فاضلاب شهر صنعتی رشت به ظرفیت متوسط ۱۵ هزار متر مکعب در روز در حال احداث است.
مهدوی تصریح کرد: اعتبار اولیه پیش بینی شده برای این طرح ۳۷۰ میلیارد تومان است که باید طی ۲ سال ساخته شده و به بهره برداری برسد.
میرشمس الدین مهدوی ادامه داد: عملیات اجرایی پروژه تصفیه خانه مرکزی فاضلاب صنعتی و انسانی شهر صنعتی رشت از خرداد ماه تا کنون پیشرفت خوبی داشته و امیدواریم احداث این تصفیه خانه، منجر به کاهش مشکل بهداشتی و محیط زیستی شهرصنعتی و رفع مشکلات بهداشتی و تبعات اجتماعی ناشی از رها سازی فاضلاب ها در مسیر آبروها، نهرها و رودخانه ها شود.