توسعه استان در گرو توسعه رسانه ها است/بسیج رسانه مدافع خبرنگاران است
توسعه استان در گرو توسعه رسانه ها است/بسیج رسانه مدافع خبرنگاران است
عباس محمدیان در جمع بانوان بسیج رسانه استان گیلان

گیرا آنلاین-عباس محمدیان رئیس سازمان بسیج رسانه کشور در نشست با اصحاب رسانه استان در رشت با بیان اینکه نماد حرکت رسانه های استان گیلان میرزا کوچک خان جنگلی است ، اظهار داشت:قدمت رسانه گیلان ، قدمتی تاریخی است و رسانه ها در روایت و حفظ این قدمت و همچنین معرفی میرزا کوچک خان به عنوان یک شهید جاویدان به نسل های آینده وظیفه ای خطیر بر عهده دارند.

وی قدمت تاریخی رسانه در اسلام و ایران را از رسانه های امروزی غرب بیشتر دانست و افزود: ضعف ما در جبهه رسانه انقلاب موجب شده افکار عمومی جهان رسانه را متعلق به غرب بداند، اما غرب در این عرصه هویتی ندارد.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور، با بیان اینکه قانون رسانه در کشور ما باید مطابق با آموزه های اسلامی باشد، تصریح کرد: اگر جبهه رسانه انقلاب را تشکیل می دادیم دروس رسانه ای غرب در دانشگاه های ما تدریس نمی شد.

وی با بیان اینکه در حوزه رسانه نیازمند تولید محتوا هستیم، گفت: متاسفانه از فقر محتوا رنج می بریم و باید از فرصت تکنولوژی در راستای آگاهی بخشی و به روز کردن مخاطبان استفاده کنیم. امروزه شناخت درستی از مخاطب وجود ندارد و رسانه های ما هنوز رویکرد سنتی دارند.

محمدیان عنوان داشت: جهت دهی رسانه‌ها از منافع ملی فاصله و بنگاه‌های رسانه داری در نظام جمهوری اسلامی شکل گرفته که در صدد آن هستند جایگاه اصیل جامعه خبرنگاری را معامله کنند.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور فیک نیوز ها را از آفت جبهه رسانه انقلاب عنوان کرد و گفت: توسعه استان در گرو توسعه رسانه ها است.

وی با اشاره به راه اندازی اولین باشگاه تخصصی بانوان خبرنگار برای اولین بار در گیلان گفت: در صورت فراهم بودن شرایط و با هدف توانمند سازی بانوان خبرنگار این باشگاه راه اندازی می‌شود.

عباس محمدیان با تاکید بر اینکه کادر سازی و تراز سازی رسانه های انقلاب باید در اولویت قرار گیرد ، اذعان داشت: بسیج رسانه مدافع خبرنگاران است و در صورت جسارت به خبرنگار در دفاع از خبرنگار جانفشانی می کند.