نماینده مردم شهرستانهای فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی افزود: باتوجه به اهمیت و ضرورت وجود برق در زندگی مردم، تامین رفاه و آسایش شهروندان در گرو پایداری شبکه های برق است.
دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: گذر موفق از تابستان سالجاری و سالهای آتی چالش جدی صنعت برق است و می توان با رفع ضعف برق ها و رفع فرسودگی شبکه های توزیع برق به تامین آسایش مردم کمک کرد.
بهروزی فر در ادامه ضمن تقدیر از تلاش های شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان جهت مدیریت پیک بار در سال جاری، برخی درخواست های مردمی و مطالبات عمومی در حوزه انتخابیه خود را مورد پیگیری قرار داد.
جذب منابع مالی
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان نیز ضمن استماع درخواستهای مردمی مطروحه، به تلاشهای کارکنان این شرکت جهت خدمات رسانی بهتر به مشترکین اشاره کرد و گفت : ارائه خدمات مطلوب در گرو جذب منابع مالی مورد نیاز میباشد و در این زمینه نقش نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بسیارحائز اهمیت است.
ناترازی بین تولید و مصرف
مهدیزاده تاکید کرد: طی سالیان اخیر ناترازی بین تولید و مصرف برق در سطح کشور رخ داده که موجب چالش عمده ای برای صنعت برق شده است.
همراهی مردم در مدیریت مصرف
رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع نیروی برق گیلان ضمن تشکر از همراهی مردم در مدیریت مصرف برق افزود: با توجه به مدیریت های اعمال شده در مصرف برق ادارات، همچنین تعامل با صنایع و مشترکین کشاورزی تاکنون حتی برای یک دقیقه خاموشی نوبتی برای مشترکین خانگی اعمال نشده است.
پایداری شبکه های برق
وی گفت: امیدواریم با همراهی مردم شریف استان و با مدیریت مصرف برق همچنان این پایداری شبکه های برق ادامه داشته باشد تا برخلاف سالهای گذشته شاهد خاموشی های نوبتی نباشیم.
ساعت پیک مصرف
مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان افزود ساعت پیک مصرف در استان در روز ۱۲ الی ۱۷ و در شب ۲۰ الی ۲۴ می باشد و مشترکین می توانند با اعمال راهکارهای ساده از جمله قرار دادن درجه کولر روی ۲۵ درجه (دمای آسایش)، عدم استفاده از لوازم برقی پرمصرف در ساعات اوج مصرف، خاموش کردن لامپ های اضافی و استفاده حداکثری از روشنایی روز و… از خاموشی های احتمالی جلوگیری کنند.
پرداخت به موقع صورتحساب
رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان اظهار داشت : ارائه خدمات مطلوب به مردم منوط به پرداخت به موقع صورتحساب بهای برق مصرفی توسط مشترکان است و هرگونه تاخیر در این موضوع شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان را با محدودیت در خدماترسانی به مشترکان مواجه میکند.
وی افزود: اپلیکیشن «برق من» آسانترین و راحتترین راه برای پرداخت غیرحضوری بهای برق مصرفی است.
مهدیزاده گفت: هماستانیها میتوانند با نصب این نرمافزار از کافه بازار یا سایت شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان به نشانی www.gilanpdc.ir از خدمات متنوع این شرکت بدون نیاز به مراجعه حضوری به ادارات و امورهای توزیع برق بهرهمند شوند.