دستگیری قاچاقچی سابقه دار چوب در شهرستان آستانه اشرفیه
دستگیری قاچاقچی سابقه دار چوب در شهرستان آستانه اشرفیه
گیرا آنلاین- شهرستان آستانه اشرفیه با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر، دارای ۱۰۵ روستا در شرق استان گیلان واقع شده است

 گیرا آنلاین– طی عملیات گشت زنی شبانه در اراضی ملی شهرستان آستانه اشرفیه مورخه ۹۹/۰۱/۲۶ ، توسط یگان حفاظت اداره منابع طبیعی وآبخیزداری این شهرستان متخلفی سابقه دار در روستای لله وجه سر بندر کیاشهر در حین قطع و حمل درختان جنگلی بازداشت و تحویل مراجع قضایی گردید.

مهندس حسین آبکار، رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان آستانه اشرفیه در این خصوص افزود: نامبرده که اقدام به قطع دو اصله درخت جنگلی قطور به حجم ۶  متر مکعب و ارزش ریالی ۵۲ میلیون ریال نموده بود، در حین فرار از محل جرم با عملیات تعقیب و گریز توسط نیروهای یگان حفاظت اداره منابع طبیعی وآبخیزداری این شهرستان دستگیر شد.

وی همچنین اضافه کرد : این متخلف که از تاریکی نیمه شب استفاده نموده و دست به این اقدام مجرمانه زد، گمان نمیکرد که حافظان منابع طبیعی در نیمه شب او را غافلگیر نمایند، این اقدام پیامی است برای قاچاقچیان چوب و متخلفین در عرصه های ملی تا بدانند خادمان انفال الهی در تمامی ساعات شبانه روز در حال گشت زنی و پایش اراضی ملی شهرستان هستند.
وی همچنین یاداور شد: شهرستان آستانه اشرفیه با مساحتی حدود ۴۰ هزار هکتار، دارای ۱۱ هزار هکتار جنگل و اراضی ساحلی ، ۹۸۰ هکتار استخر مشجر و ۶۰۰ هکتار اراضی موات است.
شهرستان آستانه اشرفیه با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر، دارای ۱۰۵ روستا در شرق استان گیلان واقع شده است.  ∗