رسیدگی به 383 مورد تخلفات مربوط به شرکتها و رانندگان و مالکین وسائط نقلیه حمل و نقل جاده ای برونشهری استان گیلان
رسیدگی به 383 مورد تخلفات مربوط به شرکتها و رانندگان و مالکین وسائط نقلیه حمل و نقل جاده ای برونشهری استان گیلان
اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان

گیرا آنلاین-در سال گذشته به تخلفات 96 پرونده شرکتهای حمل و نقل در کمیسیون ماده 12 و259پرونده رانندگان متخلف نیز در کمیسیون ماده 11 و 27 مورد پرونده مالکین وسائط نقلیه عمومی متخلف ، در کمیسیون ماده 14 مورد رسیدگی قرار گرفت.

حسن رجبی، رئیس اداره حقوقی، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان، با اعلام این خبر گفت: در سال گذشته به تخلفات 96 پرونده شرکتهای حمل و نقل در کمیسیون ماده 12 و259پرونده رانندگان متخلف نیز در کمیسیون ماده 11 و 27 مورد پرونده مالکین وسائط نقلیه عمومی متخلف ، در کمیسیون ماده 14 مورد رسیدگی قرار گرفت.
رئیس اداره حقوقی ، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان با اعلام این مطلب افزود: از 96مورد پرونده رسیدگی شده مربوط به شرکتهای حمل و نقل، 52 فقره پرونده مربوط به تخلفات بخش حمل و نقل مسافر و 44فقره پرونده نیز مربوط به شرکتهای حمل و نقل کالا بوده که منجر به صدور احکامی نظیر تعطیلی 3 شرکت حمل و نقل مسافر و 2 شرکت حمل و نقل کالا ،14مورد تذکر کتبی شرکت حمل و نقل مسافر و 5 مورد تذکر کتبی شرکت حمل و نقل کالا و30 مورد جریمه نقدی شرکت حمل و نقل مسافر و 31 مورد جریمه نقدی شرکت حمل و نقل کالا شده است.
وی در ادامه گفت: عمده موارد رسیدگی شده در کمیسیون ماده 12 در حوزه حمل و نقل مسافر شامل عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی ،عدم رعایت قوانین و مقررات تهیه و تنظیم صورت وضعیت– عدم رعایت ضوابط مربوط به مدیر فنی و در حوزه حمل و نقل کالا نیز عدم مهار بار مناسب– عدم رعایت تهیه و تنظیم صحیح بارنامه– صدور بارنامه برای وسائط نقلیه فاقد تجهیزات ایمنی مناسب و عدم حضور به موقع مدیران فنی – استفاده غیر مجاز از کارت هوشمند رانندگان دیگر- اخذ کمیسیون اضافی و …. بوده است.
رجبی در ادامه خاطر نشان نمود: همچنین طی این مدت تعداد 259فقره پرونده مربوط به رانندگان بخش مسافر و کالا نیز در کمیسیون ماده 11 و 27 فقره پرونده مربوط به مالکین ناوگان بخش مسافر و کالا در اداره کل مورد بررسی قرار گرفت که منجر به صدور133مورد قطع خدمات (لغو کارت هوشمند از یکماه تا یکسال)، 203مورد تذکر کتبی در کمیسیون ماده 11 و صدور16مورد قطع خدمات (لغو کارت هوشمند ناوگان از یکماه تا یکسال)، 11مورد تذکر کتبی در کمیسیون ماده 14 گردیده که عمده تخلف آنها عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی – عدم صدور بلیط بین راهی برای مسافرین- حمل بار بدون بارنامه و با وسائط نقلیه فاقد تجهیزات ایمنی مناسب-حمل بار غیر مجاز و …. بوده است.