امیرالمومنین امام علی(ع) به حقیقت اسلام، نمود عینی بخشید
امیرالمومنین امام علی(ع) به حقیقت اسلام، نمود عینی بخشید
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(وبدا)،

گیرا آنلاین-رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با صدور پیامی، ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت علی (ع)، روز پدر و مرد که به عنوان روز مددکاری اجتماعی نیز نام گذاری شده است، گفت: امام علی علیه‌السلام با سیر سلوک معنوی، رفتار و منش الهی و مردمی خود، دل‌های تشنه حقیقت را از چشمه لایزال الهی سیراب کرد و به حقیقت اسلام، نمود عینی بخشید.

 دکتر ارسلان سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی با صدور پیامی، سالروز ولادت  حضرت علی علیه السلام و روز گرامیداشت مقام «پدر و مرد» و روز مددکاری اجتماعی را تبریک گفت.
در متن پیام رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان آمده است؛
بسْم ٱللّٰه ٱلرّحْمٰن ٱلرّحیم
حقّ علیٍّ علی هذه الامّة کحقّ الوالد علی ولده.
حقّ علی بر این امّت همچون حقّ پدر است بر فرزندش (نبی مکرم اسلام صلوات‌الله‌علیه)
ماه پربرکت رجب، ماه نزول رحمت الهی و ماه اجابت دعاست و ایزد منان با حکمت بی‌منتهای خود ۱۳ رجب را سرآغاز طلوع خورشید زندگی بزرگ‌مردی قرار داد که ولادتش در کعبه و شهادتش در مسجد بود .
امام علی علیه‌السلام آغازگر امامت و مظهر یکتاپرستی، فتوت، عدالت و تربیت‌یافته مکتب نبوی است که با سیر سلوک معنوی، گفتار حق، رفتار و منش الهی و مردمی خود، دل‌های تشنه حقیقت را از چشمه لایزال الهی سیراب کرد و به حقیقت اسلام، نمود عینی بخشید.
نامگذاری هوشمندانه ولادت این امام همام به عنوان روز مددکاری اجتماعی، نشان دهنده جایگاه ارزشمند مددکاران اجتماعی است که با تلاش و کوشش در جهت اجرای برنامه‌های حمایت یابی و و شبکه سازی در حوزه سلامت نقش تاثیرگذاری در اجتماعی شدن سلامت در کشور ایفا می کنند  که این امر  می‌تواند زمینه ساز توسعه سلامت اجتماعی در کشور باشد. 
این‌جانب ضمن تبریک سالروز ولادت امیرالمومنان حضرت علی علیه السلام و روز تکریم و تجلیل از مقام پدر به مردم فهیم گیلان و همچنین تبریک روز مددکاری اجتماعی به  جامعه بزرگ دانشگاهی به ویژه مددکاران اجتماعی علوم پزشکی گیلان، داشتن جامعه اسلامی با مشی و سیرت زندگانی این امام همام و خاندان مطهرش را برای همه مردم ایران اسلامی مسئلت دارم.
دکتر ارسلان سالاری
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان