بازدید استاندار از جمعیت هلال احمر استان گیلان / دکتر عباسی داوطلب جمعیت هلال احمر شد
بازدید استاندار از جمعیت هلال احمر استان گیلان / دکتر عباسی داوطلب جمعیت هلال احمر شد
?قدردانی از نقش‌آفرینی امدادگران در مدیریت حوادث و بلایای طبیعی

گیرا آنلاین_ استاندار گیلان با قدردانی از نقش‌آفرینی امدادگران در مدیریت حوادث و بلایای طبیعی و نیز مقابله با کرونا، بر ضرورت مهارت افزایی و ارائه آموزش کمک های اولیه به اقشار مختلف مردم تأکید کرد.

*به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان گیلان؛* دکتر اسدالله عباسی صبح امروز (چهارشنبه) در بازدید از هلال احمر گیلان با اشاره به نقش این جمعیت در مدیریت بحران، هلال احمر را نهادی خیرخواهانه و بشردوستانه خواند و گفت: به یقین یاری رساندن به هم نوعان در ذات انسان نهادینه است و مسئولیت هریک از ما در جایگاه حقیقی محسوب می شود.

استاندار گیلان با اشاره به این مهم در آیات قرآن‌ مجید و کلام معصومان، ارائه خدمات داوطلبانه هلال احمر را قابل تقدیر خواند و افزود: خدمات داوطلبانه از ارزش های کمال انسانی و نشان بارزی از تعالی انسانی است که در تعالیم اسلامی بعنوان حیات طیبه از آن یاد می شود.

نماینده عالی دولت در استان، با بیان اینکه یاری رساندن و دست گیری از دیگران در فطرت خداجویی انسان نهادینه شده و رضایت خلق خدا، خشنودی الهی را به دنبال دارد، گفت: با افتخار یک داوطلب جمعیت هلال احمر هستم.

عباسی اظهار داشت: در جریان مدیریت بلایای طبیعی و حوادث گوناگون در جهان ، هلال احمر جایگاه ویژه ای دارد و خدمات داوطلبانه آنان موثر است چنانکه طی دوسال اخیر و اقدامات صورت گرفته برای مهار ویروس کرونا ، هلال احمر در کنار دیگر دستگاه‌های اجرایی و نهادهای حمایتی اقدامات شایسته ای را ارائه کرد.

استاندار گیلان افزود: گیلان به سبب بهره مندی از جاذبه های طبیعی بسیار و شرایط اقلیمی ، استانی حادثه خیز است از این‌رو فعالیت های هلال احمر در گیلان بسیار پراهمیت بشمار می آید.

دکتر عباسی بر لزوم مهارت افزایی در بین داوطلبان هلال احمر تاکید کرد و افزود: باید این مهم بیش از پیش مورد توجه باشد و از ظرفیت دانشگاه جامع علمی و کاربردی هم در این بخش استفاده شود.

استاندار گیلان بر لزوم آموزش کمک های اولیه به اقشار مختلف به ویژه بین روستاها تاکید کرد.