اعلام تیم منتخب مرحله استانی دهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان در گیلان
اعلام تیم منتخب مرحله استانی دهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان در گیلان
تحقق و تبدیل سازمان های دولتی به خصوصی و کاهش بار یا حجم وظایف دولتی مستلزم بکارگیری چارچوب خصوصی سازی در ایران است.

گیرا آنلاین_ در مرحله ی نهایی دهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران، تیم “میرزاکوچک” از گیلان موفق به کسب مقام نخست و راه یابی به مرحله منطقه ای شد.

مرحله ی نهایی این دوره از مسابقات، صبح امروز در دانشگاه پیام نور مرکز رشت و با رقابت دو تیم “میرزاکوچک” و “سها” با گزاره صنایع مادر و استراتژیک کشور باید به بخش خصوصی واگذار شود، برگزار شد.

تیم “سها” در موضع موافق این گزاره بیان کرد:
مبحث خصوصی سازی از مباحث کاربردی است که مورد توجه بسیاری از متخصصین کشورهای مختلف دنیا، در زمینه رشد و ترقی امورات آنها در حوزه های مختلف تعاملات تجاری و بازرگانی داخلی و … در حیطه های متنوع گرفته است. تحقق و تبدیل سازمان های دولتی به خصوصی و کاهش بار یا حجم وظایف دولتی مستلزم بکارگیری چارچوب خصوصی سازی در ایران است.

همچنین تیم “میرزاکوچک” در مقام مخالف در دفاع از موضع خود گفت: در نظریات لیبرال کلاسیک هم حدی برای دخالت و حضور دولت در نظر گرفته می شود. به دلیل اهمیت برخی از گونه های صنایع استراتژیک، نیاز است که دولت در آن موارد حضور داشته باشد.

پس از اتمام مناظره، با رای هیات داوران، تیم “میرزاکوچک” موفق به کسب رتبه نخست شد.

حبیب محمودی، عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی استان گیلان و رئیس کمیته داوران این دوره از مسابقات گفت: سطح مسابقات این دوره به نسبت شرایط، بسیار خوب و رضایتبخش بود. و طبق شعار مسابقات که مناظره فرصتی برای یادگیریست، چنین چیزی محقق شد. گزاره های انتخاب شده از موضوعات به روز اجتماع بود و حضور دانشجویان فرصت بسیار خوبی برای قرار گرفتن آن ها در جریان محور فن مناظره بود.
وی ادامه داد: باید سعی کنیم مناظره را در دانشگاه و کلاس ها نهادینه کنیم و یا حتی بتوان آن را یک واحد درسی یا کارگاهی درنظر گرفت. چون همین دانشجویان باید بعنوان مدیران آینده کشور وارد عرصه اجرایی شوند پس بهتر است فن مناظره و بحث را در دانشگاه بیاموزند.
وی افزود: پیش از مسابقات، کارگاه هایی جهت آموزش شرکت کنندگان در فن مناظره برگزار شد که بسیار اثربخش بود و باید برگزاری چنین آموزش هایی تقویت شود.