داریوش تام رئیس تامین اجتماعی شعبه شهرصنعتی رشت با اعلام این خبر ، افزود : بر اساس تعاریف سازمانی تعداد ۳۷۰ کارگاه فعال ( دارای بیمه شده و ارتباط بیمه ای ) و ۳۰۵ کارگاه نیمه فعال ( فاقد بیمه شده و دارای پرونده مطالباتی ) در محدوده حوزه عمل این شعبه قرار دارند .
وی با بیان اینکه با توجه به تمرکز کارخانجات و واحدهای تولیدی صنعتی بزرگ در منطقه ، حدود ۱۹۰۰۰ بیمه شده اصلی در این شعبه تحت پوشش هستند ، اذعان داشت : متاسفانه در مقابل این نقطه قوت ، بدلیل تعدیل نیروها و بیکاری های گروهی در برخی موارد ، حدود ۷۰۰ نفر از این شعبه مقرری بیمه بیکاری دریافت مینمایند که معادل ۹ درصد مجموع آمار استانی در این تعهد بوده و حتی از شهرستانهای بزرگی همچون بندرانزلی ، لاهیجان ، لنگرود ، رودسر و تالش نیز بیشتر است .
رئیس تامین اجتماعی شعبه شهرصنعتی رشت با تاکید بر اینکه بیش از ۴۰۰۰ پرونده مستمری در این شعبه فعال است خاطر نشان ساخت : بازنشستگان با ۳۳۵۰ نفر بزرگترین گروه استفاده کنندگان از تعهدات بلندمدت را تشکیل میدهند و ۲۶۰ نفر از مستمری ازکارافتادگی برخوردارند و سایر نفرات مربوط به گروه بازماندگان میگردد .
داریوش تام با اشاره به پرداخت ماهانه حدود ۲۰ میلیارد تومان تعهدات به بیمه شدگان و مستمری بگیران توسط این شعبه ، اذعان داشت : با توجه به سهم بالای اقشار کارگری و نسبت ۹۳ درصدی بیمه شدگان اجباری به مجموع بیمه شدگان که در مقایسه با شعب دیگر استان بیشترین میزان قلمداد میگردد، تعداد تعهداتی همچون غرامت ایام بیماری ، کمک هزینه ازدواج و بارداری ( مرخصی زایمان ) نیز در این شعبه در قیاس با واحدهای هم سطح قابل ملاحظه است .
وی با بیان اینکه این شعبه اولین واحدتابعه پیشگام استان در طرح خدمات نوین برای توسعه دیجیتالی به ابتکار کارشناسان بومی بوده است ، گسترش خدمات غیرحضوری و اینترنتی را با توجه به ظرفیت موجود در شرکتها و کارخانجات مطلوب ارزیابی نموده و اذعان نمود : از ابتدای طرح در اواسط پائیز سال گذشته تاکنون ، ثبت بیش از ۱۱۰۰ بیمه شده برای اولین بار توسط کارفرمایان ، ثبت ۸۰ فقره درخواست اعتراض به سابقه ، انجام ۱۴۹ درخواست مستمری ، دریافت ۱۷۹۶ لیست حق بیمه ، درخواست ۱۸۴ مورد کمک هزینه ازدواج ، ۵۹ فقره درخواست اروتز و پروتز ، ۲۹ مورد کمک هزینه بارداری ، ۲۱۳۵ مورد درخواست غرامت ایام بیماری ، ۳۱ مورد درخواست کمک هزینه کفن و دفن و ۴۱ فقره درخواست کفالت تاکنون بصورت اینترنتی و از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان انجام گرفته است .