محمد اسدی مسئول روابط عمومی بیمه سلامت گیلان گفت: هرگونه تماس تلفنی یا پیامکی با شهروندان جهت اخذ وجه با ادعای تمدید دفترچه یا صدور کارت سلامت بیمه تحت هرعنوان ، سوء استفاده از نام بیمه سلامت بوده و این موارد به هیچ عنوان از طرف این سازمان نیست.محمد اسدی درباره کلاهبرداری از شهروندان و بیمه شدگان اداره کل بیمه سلامت به وسیله تماس تلفنی افزود: سودجویان با روشهای مختلفی تلاش میکنند که شهروندان را برای فروش بیمههای تکمیلی قانع کنند. این افراد از عباراتی مانند«کارت هوشمند سلامت» یا «کارت بیمه سلامت» ویا با عنوان تمدید دفترچه بیمه سلامت » استفاده میکنند. وی ادامه داد: اداره کل بیمه سلامت گیلان هیچ گونه تماس تلفنی یا مراجعه حضوری با شهروندان یا بیمه شدگان درموارد ذکر شده برقرار نمیکند و این موارد با هدف کلاهبرداری از شهروندان از طرف برخی افراد سود جو برقرار میشود.
وی ادامه داد: بیمه شدگان صندوقهای روستایی و بیمه سلامت همگانی امکان تمدید اعتبار پوشش بیمه ای توسط سرپرست خانوار به صورت غیر حضوری و از طریق مراجعه به سامانه خدمات شهروندی به آدرس های bimehsalamatiranian.ir و یا eservices.ihio.gov.ir/esc فراهم گردیده است. ایشان به امکانات سامانه غیر حضوری شهروندی بیمه سلامت اشاره کرد و افزود: برای بیمه شدگان علاوه بر تمدید اعتبار پوشش بیمه ای ، رویت تاریخچه خدمت ، جستجوی پزشکان ومراکز درمانی طرف قرارداد، ثبت شکایات ،افزودن عضو و مشاهده اطلاعات اعضاء خانوار نیز فراهم شده است. وی خاطر نشان کرد:بسیاری از شماره تلفن هایی که در گذشته بیمه شدگان ثبت نمودند نیاز به ویرایش بوده که این دسته از بیمه شدگان با مراجعه به دفاتر پیشخوان ویا سامانه های ذکر شده اقدام نمایند تا بتوانند ازخدماتی که برای آنان ارائه می شود از طریق پیامک مطلع گردند. اسدی افزود: شهروندان و بیمه شدگان اداره کل بیمه سلامت گیلان هرگونه سوال در مورد بیمه سلامت را میتوانند از طریق سامانه تلفنی ۱۶۶۶ با کارشناسان این اداره کل در میان گذاشته و پاسخ مناسب را دریافت کنند.