محمد حسین واثق کارگرنیا ، رئیس شورای شهر رشت: بسیاری از نیروهای پاکبان و خدماتی تاکنون واکسینه نشدند
محمد حسین واثق کارگرنیا ، رئیس شورای شهر رشت: بسیاری از نیروهای پاکبان و خدماتی تاکنون واکسینه نشدند
بخشودگی بخشی از اجاره بهای املاک تحت تملک شهرداری رشت /- تشکیل کمیسیون تخصصی توسعه پایدار/ - پخش زنده جلسات صحن شورا از طریق فضای مجازی یکی از راههای شفاف‌ سازی و در راستای وعده‌های شورای ششم است
گیرا آنلاین-  به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر رشت – در سومین جلسه شورای اسلامی شهر رشت، محمد حسین واثق کارگرنیا با تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، اظهار کرد: پخش زنده جلسات صحن شورای اسلامی شهر رشت از طریق فضای مجازی یکی از راههای شفاف‌سازی و در راستای وعده‌های شورای ششم است و تمامی شهروندان می‌توانند از مضمون دستورات و اقدامات و نطق اعضای شورا مطلع شوند و شهرداری نیز از این روند استفاده کند.
    وی با اشاره به درگذشت یکی از نیروهای کارگری شهرداری رشت به دلیل ابتلا به ویروس کرونا، افزود: به جهت اینکه کار شهرداری، تعطیل‌ بردار نیست و میبایست به مردم خدمات ارائه دهد، امیدواریم با توجه به آماده بودن همه امکانات مورد نیاز از سوی شهرداری، شهرداری رشت با انجام هماهنگیهای لازم با دانشگاه علوم پزشکی گیلان اهتمام بیشتری در واکسیناسیون کارکنان شهرداری رشت داشته باشد تا خللی در ارائه خدمات کارکنان خدوم شهرداری به مردم ایجاد نشود و کارکنان شهرداری هم امنیت خاطر بیشتری در خدمت جامعه باشند. تاکنون حدود ۲۷ درصد از کارکنان شهرداری واکسینه شدند و بسیاری از نیروهای پاکبان و خدماتی تاکنون واکسینه نشدند.
 
   کارگرنیا با اشاره به آسیبهای وارد شده به صنوف و مشاغل مختلف در ایام کرونا، گفت: بسیاری از صنوف به دلیل شیوع ویروس کرونا با مشکلات فراوانی مواجه شده‌ و قادر به تامین هزینه های جاری خود نیستند. از مردم عزیز میخواهیم همچون گذشته که کمک یکدیگر در مصائب و سختیهای مختلف بودند، در این دوره سخت نیز محبت و سخاوت را دریغ نکنند و در اجاره املاک توجه ویژه‌ای به یکدیگر داشته باشند. از شهردار رشت نیز انتظار داریم با توجه به اینکه برخی از اماکن متعلق به شهرداری رشت تحت الاجاره برخی از شهروندان قرار دارد از این بابت همکاریهای لازم به‌ منظور بخشودگی بخشی از اجاره‌بها در این روزهای کرونایی با هدف کاهش بار مشکلات اقتصادی مردم داشته باشند. شورا نیز امادگی کمک در این بخش را دارد.
   رئیس شورای اسلامی شهر رشت به اعلام وصول طرحی تحت عنوان تشکیل کمیسیون تخصصی توسعه پایدار اشاره کرد و گفت: طرح فوق با یازده امضای اعضای شورا به صحن جلسه شورا ارسال شده است و برای تصمیم گیری در این باره آن را به رای می گذاریم.
با رای موافق اعضای شورا ، طرح تشکیل کمیسیون تخصصی توسعه پایدار به تصویب رسید.
کارگرنیا در ادامه با اشاره به تمایل برخی از اعضای شورای شهر رشت مبنی بر عضویت در کمیسیون ماده صد شهرداری رشت بیان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از همکاران شورا تمایل دارند تا در این کمیسیون عضویت داشته باشند، بنده قصد دارم به منظور جلوگیری از بروز هر گونه دلخوری، حق انتخاب را بر عهده همکاران شورایی ام بگذارم و هر کدام از اعضای شورا که تمایل به عضویت در این کمیسیون دارند، می توانند اعلام نظر کنند و در نهایت نیز این موضوع به رای گذاشته شود.
   پس از صحبت های رئیس شورا مبنی بر اعلام نظر اعضای شورا پیرامون عضویت در کمیسیون ماده صد شهرداری رشت، مسعود عباس نژاد، مهدی نوری هریس، سید امیر حسین علوی، هادی رمضانی، علیرضا تاج شهرستانی، مجید عزیزی، رضا عاشری، نادر حسینی اعلام تمایل کردند که در نهایت و با رای اعضای شورا و با کناره گیری سید امیر حسین علوی به نفع دیگر اعضای کاندیدای عضویت در کمیسیون ماده صد شهرداری رشت رضا عاشری، مسعود عباس نژاد، علیرضا تاج شهرستانی، هادی رمضانی ، مهدی نوری هریس به عنوان اعضای کمیسیون ماده صد شهرداری رشت در سال نخست فعالیت شورای ششم انتخاب شدند.