به گزارش گیرا آنلاین به نقل از دیارمیرزا چندی پیش در یکی از برنامههای خبری صدا و سیما در خصوص سرعتکاهها، مشکلات چراغهای راهنمایی، مدیریت پارک حاشیهای، اجرای فیبر نوری و دوربینهای نظارتی و نظایر اینها مطالبی عنوان و شهرداری رشت در موارد مطروحه مقصر معرفی شد. همین موضوع کافی بود که سکوت محمد حسین خیابانی معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری رشت شکسته شود و او با اراده مستندات پرده از اختلاف پلیس راهور با شهرداری رشت بردارد(اینجا).
کار تا جایی پیش رفت که مسعود عباس نژاد رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت نیز زبان به اعتراض گشود و از پلیس راهور بابت عدم صدور مجوز آسفالت شبانه در رشت گلایه کرد.
او گفته بود که چطور پلیس راهور بدون هماهنگی با مرکز کنترل ترافیک یک بریدگی را می بندد یا زمان چراغ قرمز را کم و زیاد می کند.
گلایه شهرداری رشت از پلیس راهور
در همین راستا میثم حرفت خواه رییس سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت در مورد مشکل پیش آمده بین پلیس راهور با شهرداری رشت گفت: شهرداری رشت همواره تعاملات خوبی تا سال ۱۴۰۰ با پلیس راهور داشت و هیچگونه مشکلی وجود نداشت اما از ابتدای سال جدید متاسفانه نگاه راهور به شهرداری رشت عوض شده است.
حرفت خواه گفت: پلیس راهور متقاضی نصب چندین سرعتکاه در محدود شهری بود که با مخالفت شهرداری مواجه شد، چرا که برای نصب سرعتکاه ها نیاز به مجوزهای ترافیکی و استعلامات لازم از شورا است.
وی با اشاره به این مطلب که سازمان عمران شهرداری وظیفه اش نصب سرعتکاه نیست، یادآور شد: این سازمان وظیفه آسفالت و روکش خیابان های اصلی و بالای ۱۰ متر را دارد.
حرفت خواه گفت: با فشارهایی که پلیس راهور مبنی بر ایجاد سرعتکاه ها بر سازمان عمران وارد کرد ما به سارمان معاون و حمل و نقل و ترافیک شهرداری مراجعه کردیم تا خواسته پلیس راهور که نصب سرعتکاه ها است را پیگیری کنیم.
این مدیر شهردای در ادامه گفت: معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری به ما تاکید کرد که حق نصب سرعتکاه را ندارید و اگر نیاز به نصب سرعتکاه است، سازمان حمل و نقل و ترافیک به مناطق شهرداری اعلام خواهد کرد و سازمان عمران شهرداری وظیفه تامین آسفالت سرعتکاه ها را دارد.
وی افزود: سازمان عمران شهرداری از ابتدای سال جدید شروع به آسفالت خیابان ها و معابر اصلی کرد و چرا که خدمات رسانی وظیفه شهرداری است و برای این امر نیاز به مجوز هیچ سازمان و نهادی ندارد.
حرفت خواه گفت: در طول روز فعالیت ها را کم کرده یا انجام نمیدهیم و کاملا حق با پلیس راهور است و سازمان عمران برای آسفالت خیابان، فعالیت خود را با همه مشقتهایی که برای کار کردن در شب وجود دارد، به زمان تاریکی منتقل کرد.
وی ادامه داد: آسفالت را باید از محور سراوان به داخل شهر برای انجام فعالیت های عمرانی وارد کنیم اما متاسفانه پلیس راهور هر شب به ما اعلام میکنند که مجوز فعالیت ندارید و از کار ما جلوگیری می کنند.
حرفت خواه با تاکید بر اینکه ایجاد وقفه در کار آسفالت باعث میشود که کیفیت آن در هنگام پخش از بین برود، افزود: سهمیه قیر نیز دولتی است که محدودیت زمانی دارد و ما باید در یک محدوده زمانی آن را جذب و تولید آسفالت کنیم که با جلوگیری های که پلیس راهور انجام میدهد، سبب شده کارها عقب بیفتد و با این وضع مراحل بعدی دریافت قیر دولتی را از دست خواهیم داد.
وی در ادامه گفت: پلیس راهور همانطور که رانندگی بدون گواهینامه را تخلف میداند این را نیز بابد در نظر داشته باشد که نصب سرعتکاه ها بدون مجوز تخلف است اینکه در حین کار ماشین های شهرداری به پارکینگ هدایت شود جلوه خوبی ندارد.
- منبع خبر : دیارمیرزا