کارگرنیا رئیس شورای اسلامي شهر رشت : هوشمند سازی خدمات شهرداری تسریع شود/ بررسی درخواست ثبت شده شهروندان در سامانه ۱۳۷  تا حصول نتیجه
کارگرنیا رئیس شورای اسلامي شهر رشت : هوشمند سازی خدمات شهرداری تسریع شود/ بررسی درخواست ثبت شده شهروندان در سامانه ۱۳۷  تا حصول نتیجه
رئیس شورای اسلامي شهر رشت گفت: انتظار داریم پروژه هوشمند سازی تسریع شود و شهروندان بتوانند از طریق نرم افزار تمامی درخواست های خود از جمله صدور پروانه ساخت و.. را بررسی کنند.

گیرا آنلاین_ به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامي شهر رشت امروز در نشست با اعضای کارگروه هوشمند سازی با اشاره به اینکه آمارهایی که در سامانه ۱۳۷ ثبت می شود باید بررسی و جداسازی شوند اظهار کرد: به عنوان مثال برای شهرداری یک منطقه هیجده هزار مورد درخواست مردمی در سامانه ۱۳۷ ثبت می شود و وقتی که این درخواست‌ها بررسی و تفکیک می شوند متوجه می شویم که یک تعداد از درخواست ها به صورت مشترک درباره یک موضوع مشخص به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه باید درخواست های ثبت شده در سامانه ۱۳۷ تفکیک شود افزود: وقتی می گوییم برای شهرداری یکی از  مناطق هیجده هزار درخواست در سامانه ۱۳۷ ثبت شده  ، ممکن است شهروندان برایشان این ذهنیت ایجاد شود که مگر در شهرداری آن منطقه چه خبر است که کارها به حال خود رها شده و این همه ساکنین آن منطقه دغدغه دارند، اما در واقعیت این گونه است که مثلا یکصد درخواست مرتبط با آسفالت یک کوچه مشخص و یا حتی درخواستی خارج از حیطه اختیارات شهرداری است و سامانه ۱۳۷ باید این درخواست ها را تفکیک کند .

رئیس شورای اسلامي شهر رشت با تاکید به اینکه مدیران سازمان ها و شهرداری های مناطق باید نسبت به مشکلات و درخواست های مردمی ثبت شده دغدغه داشته باشند بیان کرد: اگر مدیری نسبت به رفع مشکلات شهر و شهروندان توجه نداشته باشد به واقع به شهر و شهروندان خیانت می کند و یقینا بی توجهی مدیران نسبت به درخواست های مردمی ثبت شده در سامانه ۱۳۷ منجر به تجدید نظر در ادامه فعالیت آنان در آن جایگاه می شود.

کارگرنیا با اشاره به عقب ماندگی شهرداری رشت در حوزه هوشمند سازی تصریح کرد: انتظار داریم در حوزه هوشمند سازی ، شهرداری گام های بزرگتری بردارد و اینکه می گویند کارها را به دفاتر فنی بسپاریم به معنای هوشمند سازی نیست بلکه برون سپاری است.

وی با تاکید به اینکه با اجرای هوشمند سازی بسیاری از مشکلات از جمله نیاز به مراجعه حضوری شهروندان به شهرداری های برطرف می شود افزود: اگر هم قرار است کارهای مربوط به شهرداری رشت تحت عنوان برون سپاری به برخی  دفاتر فنی واگذار شود باید تحت ضوابط محکم انجام گیرد.

رئیس شورای اسلامي شهر رشت با اشاره به اینکه شهرداری یک مجموعه خدمات رسان است گفت: شهرداری با خدماتی که ارائه می کند اعتماد شهروندان را جلب می کند و بنابراین توجه به گزارشات و تقاضاهای مردمی در سامانه ۱۳۷ باید مورد توجه باشد.