گیرا آنلاین-به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، علی حسین نژاد با تاکید بر اینکه توسعه خدمات غیرحضوری و اتخاذ رویکرد تحول دیجیتالی برای تسریع در امور و افزایش رضایتمندی جامعه هدف از تدابیری سازمان در سالهای اخیر بوده است اظهار داشت : در طول دهه نود حذف لیست های حق بیمه به شکل کاغذی در دستور کار قرار گرفته و پس از مرحله اول که ارسال لیست به صورت CD بود انجام کار در قالب غیرحضوری و از طریق اینترنت عملیاتی گردید .
مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه پس از اجرای طرح ۳۰۷۰ و راه اندازی سامانه سرویس های الکترونیکی سازمان برای خدمات غیرحضوری ، با هدف یکپارچه سازی و تمرکز سامانه های بیمه ای اقداماتی انجام پذیرفت و از جمله بدنبال اطلاع رسانی های قبلی از اواسط سال گذشته ، سامانه samt.tamin.ir بابت ارسال لیست حق بیمه از اول اردیبهشت ماه امسال از دسترس خارج و تمامی کارفرمایان مکلف به استفاده از سامانه es.tamin.ir میباشند .
وی خاطر نشان ساخت از این رو با توجه به اینکه دو رویداد مهم یعنی اعمال دستمزد سال ۱۴۰۱ برای حق بیمه فروردین ماه و تغییر سامانه ارسال لیست در اردیبهشت به صورت توآمان در حال وقوع میباشد به کارفرمایان گرامی پیشنهاد میکنیم جهت جلوگیری از مشکلات احتمالی و بروز خطاهای ناشی از ناقص بودن اطلاعات هویتی و همچنین داشتن فرصت مناسب برای پیگیری و رفع آن ، انجام ثبت نام و ایجاد حساب کاربری و ارسال لیست در سامانه جدید را به روزهای پایانی ماه موکول ننمایند .
شایان ذکر است به طو متوسط ماهانه بیش از ۵۰ هزار لیست حق بیمه به شعب تامین اجتماعی گیلان ارسال میگردد که افزون بر ۹۷ درصد آن اینترنتی است .