کاراته هنگ کنگ با هدایت مربی گیلانی برای اولین بار در جایگاه چهارم آسیا ایستاد
کاراته هنگ کنگ با هدایت مربی گیلانی برای اولین بار در جایگاه چهارم آسیا ایستاد
.

گیرا آنلاین_ بیستمین دوره رقابتهای کاراته قهرمانی آسیا به مدت سه روز در شهر هانگژوی چین برگزار شد. در این مسابقات برای اولین بار تیم هنگ کنگ موفق در رده چهارم رنکینگ کاراته آسیا پس از ژاپن، ویتنام و قزاقستان قرار بگیرد.

اندکی بیش از سه سال پیش بود که سعید حسنی پور، قهرمان کاراته جهان طی قراردادی کار خود را به عنوان مربی کومیته در تیم کاراته هنگ کنگ آغاز کرد. این مدال آور گیلانی که مربی گری را سالها در رده های مختلف تیم های ملی کشورمان تجربه کرده بود تنها دو سال زمان نیاز داشت تا کورس قهرمانی ها را برای هنگ کنگ به ارمغان بیاورد. حالا در آخرین رویداد قهرمانی کاراته در آسیا موفق شد با دریافت یک طلا و یک برنز توسط تیمش و البته با احتساب یک طلا و یک برنز کاتا، چهارمی جدول این سری از مسابقات را کسب کرده و افتخاری دیگر بر تابلوی افتخارات ورزش گیلان و ایران بیفزاید.

این در حالیست که تیم ملی کشورمان در چند سال اخیر نه تنها قافیه را به رقبا باخته بلکه از جایگاه نخست کاراته قاره کهن به رده ششم سقوط کرده است.

گفتنی است سعید حسنی پور علاوه بر کسب مدالهای رنگارنگ جهانی و منطقه ای دارای مدال طلای بازیهای آسیایی ۲۰۱۴ بوسان کره جنوبی است. طلایی که از آن زمان تا کنون دیگر برای گیلان تکرار نشده است.