چرا فعلا بازی «همستر» برای مردم از انتخابات جذاب‌تر است!؟
چرا فعلا بازی «همستر» برای مردم از انتخابات جذاب‌تر است!؟
این که پول به حساب آن‌ها واریز می‌شود و یا خبر نامشخص است. ولی این که قاطبه مردم آن را به وعده‌های انتخاباتی ترجیح می‌دهند در نوع خود جالب توجه است.

گیرا آنلاین_ ✍️سامان بدر_ همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در ایران تب بازی «همستر» در ایران بالا گرفته و کاربران فضای مجازی با وعده پولی رایگان از حجم اینترنت خود می‌گذرند تا شاید چند صباحی دیگر پولی به حساب آن‌ها واریز شود. بخش عمده آن‌ها هیچ آشنایی به دنیای رمز ارزها ندارند. حتی کیف پولی نیز از خود ندارند و معلوم نیست در صورت تحقق پول قرار است در کجا به حساب آن‌ها پول واریز شود. ولی هرچه هست این وعده برای آن‌ها آن قدر جذاب است که برخی میلیون‌ها سکه جمع کرده‌اند.

فعلا این که پول به حساب آن‌ها واریز می‌شود و یا خبر نامشخص است. ولی این که قاطبه مردم آن را به وعده‌های انتخاباتی ترجیح می‌دهند در نوع خود جالب توجه است. در گذشته وقت انتخابات تب وعده‌های سیاسی برای این مردم جالب تر بود. ولی حالا برای بسیاری فرقی نمی‌کند جلیلی برنده شود و یا قالیباف و یا لاریجانی!

شاید اندکی احمدی نژاد شور انتخاباتی در عده‌ای ایجاد کند که این روزها شانس چندانی برای تایید صلاحیت او متصور نیستیم. ولی جنس احمدی نژاد هم چیزی شبیه همین «همستر» است. او با یارانه و سهام عدالت توانست ثابت کند که هنوز پول به اصطلاح بادآورده برای ملت شیرین است. بسیاری نمی‌دانند و حتی برایشان مهم نیست که این پول‌ها از کجا می آید. چقدر در تورم نقش داشته و یا منجر به کاهش تولید ملی شده است. پول احمدی نژادی جذابیت خودش را برای بسیاری داشت که فکر می‌کنند همیشه هست و خواهد بود.

سال ۸۴ کروبی با شعار ۵۰ هزار تومان معروفش توانست کلی رای بدست آورد و آرای او مورد توجه قرار گرفت. بعد از آن احمدی نژاد بود که شعار پول نفت سر سفره‌های مردم را داد و توانست هاشمی رفسنجانی را شکست دهد که شعارش یک چیز کلی بود که « آمده‌ام تهدیدها را به فرصت تبدیل کنم» برای قاطبه مردم « سیلی نقد به از حلوای نسیه» هشت سال بعد هاشمی روی بورس افتاده بود، چون دولت احمدی نژادی که شعارهای جذاب داده بود در نتیجه تحریم‌های بیشتری که ایجاد شده بود تورم سی و خورده‌ای درصد را بر این مردم تحمیل کرده بود. ولی اگر بحث خروج از تحریم‌ها نبود که تازه مردم آن را لمس می‌کردند هنوز مردم یارانه احمدی نژاد را بیشتر دوست داشتند. همه این‌ها را گفتیم که بگوییم این مردم وضع بهتر می‌خواهند که در زندگی خودشان ملموس باشد. امروز وعده‌های انتخاباتی چیز دندان گیری ندارد و ترجیح مردم همان همستری است که سودش خیلی بیشتر برایشان دیده می‌شود.

  • نویسنده : سامان بدر
  • منبع خبر : رشتکده